Mint Horváth Gyula, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, segítségért a térség országgyűlési képviselőihez fordulnak. A túlzott mederhasználati díjak is okolhatók azért, hogy az elmúlt években nem történt érdemi kikötőfejlesztés a Balatonon, és a tó vitorlásturisztikai potenciáljának jelentős része máig kihasználatlan – tette hozzá.
A kétezer vitorlásférőhelyet magáénak tudó, és ezzel – becslései szerint – a balatoni piac 40-45 százalékát uraló hajózási társaság több kikötőtulajdonossal, illetve üzemeltetővel egyeztette álláspontját. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. augusztus elején csökkentette a Balaton és a Velencei-tó korábbi mederhasználati díjait. A mederhasználónak 2015-től a vízfelületen elhelyezett építmények és hajóállások területe után vitorláskikötő esetén 289, komplex csónakkikötő esetén 144 forintot kell fizetni évente négyzetméterenként.
Ha nem sikerül változtatni a jelenlegi mederhasználati díjakon, akkor a Balatoni Hajózási Zrt. öszszehívja a tóparti önkormányzatokból álló tulajdonosi körét az üzleti tervek és a tervezett eredmény módosítása érdekében.
„A mederhasználati díjak többletköltségének jó, ha a felét tudjuk továbbhárítani a bérlőkre” – mondta a vezérigazgató. Katasztrófának nevezte, hogy a mederhasználati díjat évente növelni kívánják az inflációval. Szerinte ez 15-20 év távlatában megduplázódó díjat valószínűsít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.