Cégvilág

Bezárt egy Media Markt - Mi lesz a hálózat sorsa?

Már csak 16 Media Markt áruház működik Magyarországon, miután a Media Markt Saturn Holding bezárta zalaegerszegi áruházát, mivel a városban nem lehetett elérni a várakozásoknak megfelelő forgalmat.

Ezért a holding úgy döntött, hogy optimalizálja portfólióját és azokra az áruházakra koncentrál, amelyek sikeresebben üzemeltethetőek. A hálózat ugyanakkor két új, egyenként mintegy 3 ezer négyzetméteres üzlettel bővül év végéig. A kecskeméti Auchan mellett Media Markt lesz, az Arena bevásárlóközpontban pedig megnyílik az ötödik Saturn áruház, és amint a vállalat lapunkkal közölte, jövőre további áruházak nyitását tervezik.

A közel három éve 2700 négyzetméteren létesült zalaegerszegi Media Markt sosem tartotta el magát. A 2009 szeptember 30-án zárult első üzleti évben 1,6 milliárdos árbevétel mellett 249 millió volt a nettó veszteség, a következőben pedig 1,4 milliárdra süllyedt a bevétel és 240 millióra a veszteség.

Pedig az egykori Zalahús 30 ezer négyzetméteres területén felépített Zala Parktól sokat vártak a beruházók, az Europa Capital LLP és a ConvergenCEntral Europe. A 22 ezer négyzetméteres kereskedelmi park 35 millió euróba került, és a beruházók úgy tartották, regionális kereskedelmi parkként a létesítmény vonzáskörzete kiterjed egész Zala megyére, valamint a Nyugat-Balaton régióra.

A GfK Hungária tanulmánya szerint a Zala Park látogatói vonzáskörzete magában foglalja a 60 percnyi autóúttal megközelíthető településeket is, amelyeknek az összlakossága meghaladja a félmillió főt, így komoly a regionális gazdasági jelentőséget tulajdonítottak az ingatlanfejlesztésnek. Ugyancsak a GfK állapította meg, hogy a kereskedelmi park vonzáskörzetének vásárlóereje – a felmérés idején – meghaladta az évi 600 milliárd forintot.

Arena Plaza Saturn Zala Park GfK Zalaegerszeg Media Markt
Kapcsolódó cikkek