A UPS egyesült államokbeli csomagmennyisége 1,8 százalékkal nőtt 2010-ben az előző évhez képest, de a csomagonként felhasznált üzemanyagot 3,3 százalékkal sikerült csökkenteni – derül ki a cég közelmúltban kiadott éves fenntarthatósági jelentéséből. A környezetvédelem a budapesti kerekasztal-beszélgetésen is kiemelt téma volt.
A javulást a cég jelentésében annak tulajdonította, hogy a megfelelő járműveket a megfelelő útvonalakon helyezik el, és hogy korszerű technológiát alkalmaznak a levezetett mérföldek minimalizálására, arra koncentrálva, hogyan hat ki a viselkedés az üzemanyag-használatra. A technológia lehetővé tette, hogy a UPS tavaly 102 millió kilométernyi vezetést takarítson meg és ezzel együtt 68 ezer tonna károsanyag-kibocsátást is.
Az üzemanyag nemcsak komoly költségfaktor a cégnél, de jelentős forrása a kibocsátásoknak is, amely hatással van a környezetre – mondta Scott Wicker, a UPS vezető fenntarthatósági tisztviselője. Érthető, hogy miért ad ki jelentést a cég arról, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek az üzemanyag-használat csökkentéséért. A telematikán keresztül gyűjtött adatok lehetővé teszik, hogy kis beállítások által nagy kifizetésekre tegyenek szert. Például az egyik mutatójuk, a „mérföldenkénti megállások”, amely felméri, hogy hány csomagot tudnak szállítani minél kevesebb motor-újraindítással. A mérföldenkénti megállások csupán 0,01 százalékkal való növelésével 2010-ben 14,7 millió kilométer vezetést spóroltak meg. A UPS idei jelentésében egyebek között részletezte a vízhasználatot, a szénoffsetvásárlásokat és a cég hosszú távú „dekarbonizálási” stratégiáját is.
A cég minden tevékenysége során figyelembe veszi a környezeti hatásokat – mondta Martin Seitz, az ausztriai, svájci és magyar UPS ügyvezető igazgatója is a budapesti kerekasztal-beszélgetésen. A fenntartható üzleti gyakorlat jól működik a kezdetek, 1907 óta, az üzemanyag-felhasználás és ezzel a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése alapvető gyakorlat. Bár nincs konkrét, számszerű célkitűzés a mérséklésére, ezen kibocsátások csökkentésére, folyamatos figyelmet szentelnek multimodális hálózatuk hatékonyabbá és fenntarthatóbbá tételére, például útvonaltervezéssel, a járművek megfelelő karbantartásával és ellenőrzésével, valamint az integrált csomagküldési és felvételi rendszerükkel.
Szólt a UPS Carbon neutrálszállítmányozási módjáról, amely lehetőséget ad ügyfeleiknek, hogy egy kisebb díj fizetésével ellensúlyozzák a szállítmányok szén-dioxid-kibocsátását. Az ellensúlyozások vezető szervezetek által tanúsítottak, és kizárólag környezetbarát projektekre – például szennyvíztisztítás, újraerdősítés, metán- és hulladéklerakógáz-megsemmisítés – fordítják. A UPS is hozzájárul az ellensúlyozási kifizetésekhez, megduplázva azokat egymillió dollárig. Ez a termék különösen népszerű Európában és Amerikában, az eredmények meghaladják a cég korábbi várakozásait.
Lapunk kérdésére válaszolva az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a vállalatnak jelenleg 2200 alternatív üzemanyagot használó és alternatív járműve van, beleértve a sűrített földgázzal, hibrid-elektromosan és cseppfolyósított földgázzal működőket. Ez a legnagyobb magán- és műszakilag legfejlettebb zöldflotta a szállítmányozási iparban. Folyamatosan keresik az új lehetőségeket az alternatív üzemanyagú flotta leghatékonyabb és felelős módon való bővítésére. Ütemterv nincs erre, amikor a UPS olyan helyeket és útvonalakat talál, amelyek gazdaságilag életképesek, miközben teljes mértékben kihasználható az adott technológia által nyújtott lehetőség, akkor alternatív üzemanyaggal működő járműveket telepítenek arra a területre. Jelenleg a Magyarországon működő alvállalkozójuk nem használ ilyeneket.
l Útvonal-tervezési technológiák, amelyek lehetővé teszik, hogy a UPS csökkentse a repült és vezetett kilométereket
l Betöltésoptimalizálás, hogy minél több csomagot tudjanak szállítani minél kevesebb járművel az utakon
l Telematika, amely adatokkal szolgál arról, hogy a jármű hogyan teljesít mechanikailag, valamint a sofőr útvonaláról és viselkedéséről a volán mögött. A telematika 15,4 millió percnyi üresjáratot spórolt meg 2010-ben
További hangsúlyos tényezők:
l A UPS alternatív üzemanyag/fejlett technológia járműflottája meghaladta a 320 millió megtett kilométert 2000 óta
l A UPS üvegházhatást okozó gázkibocsátási
nyilvántartását (direkt és indirekt) először ellenőrizte és minősítette egy harmadik fél
l Útvonal-tervezési technológiák, amelyek lehetővé teszik, hogy a UPS csökkentse a repült és vezetett kilométereket
l Betöltésoptimalizálás, hogy minél több csomagot tudjanak szállítani minél kevesebb járművel az utakon
l Telematika, amely adatokkal szolgál arról, hogy a jármű hogyan teljesít mechanikailag, valamint a sofőr útvonaláról és viselkedéséről a volán mögött. A telematika 15,4 millió percnyi üresjáratot spórolt meg 2010-ben
További hangsúlyos tényezők:
l A UPS alternatív üzemanyag/fejlett technológia járműflottája meghaladta a 320 millió megtett kilométert 2000 óta
l A UPS üvegházhatást okozó gázkibocsátási
nyilvántartását (direkt és indirekt) először ellenőrizte és minősítette egy harmadik fél -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.