Felgyorsulhat a közlekedés a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonalon a fővárosi és elővárosi vonatfejlesztési program részeként. A beruházássorozatot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) irányítja, a támogatást az Európai Unió Kohéziós Alapja 85 százalékban biztosíthatja. A fejlesztés és a támogatás elnyeréséhez szükséges dokumentációk elkészítésére a NIF pályázatot írt ki – áll a zrt. honlapján közzétett jelentésben.
A Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác vonalon naponta átlagosan 11-12 ezer utas közlekedik 52 szerelvénnyel. „A vasúti infrastruktúra fejlesztésének kiemelt stratégiai célja a városi és elővárosi közösségi közlekedés szolgáltatásainak javítása, szerepének növelése Budapest és agglomerációjának kapcsolatában” – írja a NIF. A szóban forgó, 71-es számú vonalon már elkezdődtek az előkészületek, a továbbiakban a pályafelújításokon és a megállók korszerűsítésén a sor. Így P+R parkolók, kerékpártárolók, autóbusz-megállók feltételeinek kialakítása a felszállóhelyeken; felsővezetékek, biztosítóberendezések és a távközlési rendszer korszerűsítése a pályavonal mentén. Egyes szakaszokon 80-100 kilométeres sebességgel is haladhatnak majd a vonatok óránként a jelenlegi 60 helyett. Több helyen második vágányt építenének a kapacitáshiány és a zavarérzékenység enyhítésére, így a Budapest–Vác közötti menetidő akár 20 perccel is csökkenhet.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.