BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Piaci résre talált a Révész

A nemzetközi árufuvarozásból kiesett, tönkrement vállalatok helyét kívánja betölteni a vegyianyag-szállító Révész csoport azáltal, hogy 120 ponyvás kamionszerelvénynyel rendelkező céget vásárolt.

A napokban megvásárolta a 120 kamionszerelvénnyel rendelkező Lerton Trans Fuvarozó és Szállítmányozó Kft.-t és visszalép a nemzetközi árufuvarozásba a vegyi anyagok szállítására specializálódott Révész Trans Kft. Mindez hat évvel azután történik, hogy az akkoriban 1300 járműszerelvénnyel dolgozó Révész csoport úgy döntött, kizárólag a különleges anyagok szállítására koncentrál. Eladta „ponyvás” üzletágát és a járműveit, mert az a legkevésbé profittermelő, ugyanakkor a legkockázatosabb ágazat volt a szakmán belül.

„Hat éve egymás alá ígértek a ponyvás fuvarozóvállalatok, és alig volt haszon a tevékenységben. Úgyhogy eladtuk a flotta nagy részét, és 2007-ben csupán 170 speciális tartálykocsival kezdtük az évet. Viszont árbevételünk és nettó nyereségünk egyaránt emelkedik azóta” – mondta lapunknak Székely Zsolt, a Révész Holding vezérigazgatója, aki a Lerton-szerződést két helyen, a vevő és az eladó oldalán is aláírta. Mint vevő a Révész nevében vezérigazgatóként, eladóként pedig azért, mert az öt éve alapított Lerton Trans Kft.-t két éve vásárolta meg a tulajdonában lévő befektetési társaság, a Schneider Global Kft.

„A 140 fős Lertont – felfejlesztése után – azért vette meg a Révész csoport, mert ma már ismét van fantázia a ponyvás fuvarozásban, emellett a csoport ügyfélköre egyre gyakrabban kér hagyományos, ponyvás szállítást is. Így teljes palettát kínálhat a cégcsoport: a speciális mellett hagyományos szállítást, valamint logisztikai szolgáltatásokat. Az akvizíció révén körülbelül 30 százalékkal növelhetjük a csoportszintű árbevételt, mégpedig annak révén, hogy sikerült betöltenünk a szakmában megszűnt cégek helyét” – világította meg Székely Zsolt az üzlet hátterét, hozzáfűzve, hogy ma már a megrendelők is megértik, nem pusztán a szállítási díj alacsony volta, hanem a fuvarozó cég megbízhatósága a fontos. Vagyis hogy a fuvarozóra az év minden napján számítani lehessen. Korábban csupán az ár számított.

A válság következtében sok magyar cég kiesett a nemzetközi áruszállítási piacról. Elsősorban azok, amelyek dömpingárakon dolgoztak, és a hitelválság miatt nem jutottak forgóeszközhitelhez, így nem tudták finanszírozni a tevékenységüket.

„A fuvarozói-logisztikai piac szorosan követi a termelés és a fogyasztás hullámzását. A világválság következtében nemcsak a verseny lett élesebb, hanem ahogy a megrendelők likviditási helyzete romlott, úgy hosszabbodott a fizetési határidő. A 2007-es 30–60 nappal szemben megjelentek a 80–120 napos fizetési határidők az Európai Unióban” – foglalta össze a vezérigazgató.

A Lerton ponyvás kamionjaival csak nemzetközi fuvarozást fog végezni a Budapesten és Nyíregyházán egy-egy telephellyel rendelkező Révész Trans Kft. Nyíregyházán ugyanakkor a csoportnak van egy 15 ezer négyzetméteres raktárépülete. Ennek fejlesztése a piaci igényektől függ, hiszen hely van elég a 32 hektáros saját logisztikai parkban, pénz is meglenne rá adott esetben, már csak a piac alakulásától függ, hogy mikor, mire szánja el magát a csoport. A Révész Logisztikai Kft. ugyanakkor a Michelin nyíregyházi gyára számára továbbra is végez logisztikai tevékenységet, mégpedig abban a 40 ezer négyzetméteres raktárban, amelyet három éve adtak el a Newland Estatesnek.

A jelenleg 240 különleges, silós áru (ömlesztett árunak minősülő, por és granulátum formájú anyagok), folyékony vegyi anyagok szállítására alkalmas tartálykocsi-szerelvénynyel rendelkező Révész Trans Kft. éppen két éve új piaci szegmensbe, a sav- és lúgszállításba is beszállt azáltal, hogy megvásárolta a holland Van den Bosch Transporten magyar leányvállalata, a Silo-Tank Kft. 35 különleges járműszerelvényét, ugyanakkor átvette a Silo-Tank szerződésállományát is. A Silo-Tank legnagyobb megbízója a BorsodChem és a Mol csoport volt.

A stratégia bevált, és a cég évek óta Európa 24 országába szállítja, egyebek között a Slovnaft petrolkémiai, valamint a Solvay Chemicals és a Total Petrolchemicals termékeit Szlovákiába, Csehországba, a Benelux államokba, valamint francia, német, angol megrendelőknek.

A Révész a külföldi célállomásról többnyire harmadik országba szállít, ám megérezte, hogy a vegyi áruk szállítása is csökkent Európa-szerte. A petrolkémiai ipar termelése például 2009-ben 15-20 százalékkal zuhant. Ugyancsak mérséklődött a polimer típusú anyagok – granulátum, PVC por, műanyag habok – szállítási menynyisége. Ennek az lett az eredménye, hogy a nemzetközi fuvarpiacon továbbra is nagyon nyomottak a tarifák.

„Másrészt azért tapasztalható fejlődés is, hiszen az EU autóipara jobban áll, mint két évvel ezelőtt, és ez számunkra is a megrendelések növekvő számát jelenti. Az autókba műanyag- és gumiipari termékek tömege szükséges, azok petrolkémiai alapanyagát pedig mi szállítjuk. A fejlődés ellenére azonban arról még nincs szó, hogy a petrolkémiai ágazat termelése elérte volna a válság előtti szintet” – mondta a cégvezető.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.