Cégvilág

Vodafone: Reméljük a Tesco Mobile a másik kettőtől csábít ügyfeleket

A cégbíróságra tegnap délután adták be az első valóban virtuális (a hálózatot bérlő) hazai mobilszolgáltató alapító papírjait.

Ennek nyomán 2012 első felében el is indulhat a Tesco Globál Áruházak és a Vodafone Magyarország közös, 50-50 százalékban birtokolt vállalkozása, a Tesco Mobile. A hipermarketlánc hasonló konstrukcióban már jelen van Nagy-Britanniában, Írországban és Szlovákiában, de ott nem a Vodafone a hálózatot nyújtó partner – emelte ki Beck György, a mobilszolgáltató elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: az új szolgáltató önálló márkát épít, új előhívószámot is kap, de hogy melyiket, abban még nem született döntés a hírközlési hatóságnál.

A virtuális mobilszolgáltató létrehozatalát azzal indokolta, hogy annak idején ötéves hátránnyal harmadikként érkeztek a magyar piacra, ezért folyamatosan keresniük kell a lehetőségeket a pozícióik javítására. Beck György kifejezte abbéli reményét, hogy a negyedik szolgáltatóként piacra lépő Tesco Mobile az egyébként már telített hazai mobilpiacon több ügyfelet tud majd a riválisoktól átcsábítani, mint a Vodafone-tól. A mobilcégnek nem ez az első partnere, a Magyar Postával indította el a Postafont, amelytől, mint a vezérigazgató kiemelte, többet vártak, ezenkívül a TV2-vel árul közösen mobilnetet.

Naponta három és fél millió vevő fordul meg a hazai Tesco áruházakban, közülük 1,3 millió már csatlakozott a tavaly szeptember óta bevezetett hűségkártyaprogramhoz, amire a közös cég az ügyfélszerző kampányait akarja építeni – jelezte Gerry Gray, a hipermarketlánc magyarországi ügyvezető igazgatója.

Vodafone Mobile mobilszolgálató Tesco
Kapcsolódó cikkek