Az OMV Hungária Ásványolaj Kft. üzemi eredménye 2009-ben mínusz másfél, 2010-ben pedig már mínusz négymilliárd forint volt, hiába ért el folyamatosan növekvő árbevétele tavaly 251 milliárd forintot.
Az eladási tervre utalhat az is, hogy a cég Budapesten tavaly fokozatosan leépítették az elsősorban a töltőállomások gördülékeny működését segítő csaknem száz dolgozója harmadát, a számlázási, a könyvelési és a callcenter-szolgáltatás pedig átkerült a szlovák fővárosba. Igaz, Müller Zsolt, az OMV cseh, szlovák és magyar kúthálózati vezetője májusban még cáfolt. A költözésről azt mondta a Népszabadságnak, hogy annak ésszerűsítési okai vannak, s hogy „sem töltőállomás-értékesítéssel, sem -vásárlással nem foglalkoznak a korábbiaknál nagyobb mértékben”.
Mindazonáltal közelgő eladásokat valószínűsít az OMV honlapján egy hete ismertett 2021-ig szóló stratégia is, bár az érintett országok megjelölése nélkül. Eszerint a társaság 2014-ig egymilliárd eurónyi bevételt vár finomítói és értékesítési eszközök eladásából. Az üzletág megmarad, de kisebb súly jut majd rá, mostani jelentősége csak Ausztriában, Törökországban és Románáiban marad meg. (Románia a Mol egyik értékesítési célpiaca is Magyarország, Szlovákia és Horvátország mellett.)
Az OMV Magyarországon 174 töltőállomást üzemeltet, ezzel a piac harmadik legnagyobb szereplője. Ha egyben akarná eladni magyarországi hálózatát, akkor – a már most is nagy piaci súlya miatt – a Mol és a Shell kevésbé esélyes vevőnek tűnik, de ki sem zárhatók. A versenyhivatal ugyanis minden egyes tervezett fúziót külön-külön, sőt azon belül is szegmensenként vizsgál. Ha piaci erőfölény kialakulásától tart, akkor esetleg csak részleges felvásárlást engedélyez, vagy feltételeket szab az ügylethez.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.