A japán autóipar nagyjából talpra állt a márciusi természeti katasztrófa után, és ennek köszönhetően 12 hónap óta először sikerült növelni a hazai termelést – jelentette a Bloomberg. A cunami előtt ugyanis a világválság miatt csökkent a szigetország gyárainak termelése. A több hónapos kárelhárítás és a beszerzések átstrukturálása révén
augusztusban 1,8 százalékkal, 704 ezerre nőtt a személy- és teherautó-gyártás, az export pedig 7,6-del bővülve megközelítette a 364 darabot.
Az iparág most arra készül, hogy nagy számban bérel kiegészítő munkaerőt, ezáltal októbertől jelentősen fel tudják lendíteni a termelést és természetesen az exportot is, hiszen Ázsia és az Egyesült Államok piacain továbbra is jelentős számú gépkocsit értékesítenek. A legfrissebb adatok szerint Japánban viszont még augusztusban is lejtmenetben volt a piac: a gazdára talált 273 ezer személyautó 26 százalékkal volt kevesebb, mint a tavalyi augusztusi szint. Miután újra egyenletessé vált az alkatrészek és elektronikai berendezések beszállítása, a Toyota az észak-amerikai termelését szeptemberben ismét a maximumra fokozta, és bejelentette: növeli a kis hengerűrtartalmú motorok gyártását.
A motorkerékpárgyárak viszont már negyedik hónapja növelték termelésüket, így az augusztusban 3,7 százalékkal, 48 ezer darab fölé emelkedett. Legnagyobb mértékben, 34 százalékkal a Kawasaki gyártása növekedett, 10 500 darabra, míg a legnagyobb márka,
a Honda 4 százalékos bővüléssel 15 ezer kétkerekűt szállított ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.