Wahaha és Taobao - Ezek a márkák hódíthatnak világszerte
A vezető kínai márkák értéke átlag 27 százalékot emelkedett az előző évhez képest, jelenleg kilenc kínai brand értéke haladja meg a 10 milliárd dollárt. Ezek közül több a globális piacon is esélyes, feltéve, hogy rászánja magát a külföldi terjeszkedésre. Ezek egyike a Wahaha, amely 4,4 milliárd dolláros márkaértékével a legnagyobb üdítőgyártó Kínában. Bár a márka erősen kötődik Kínához, a Business Insider szerint jó eséllyel terjeszkedhet világszerte.
Az 1991-ben alapított China Pacific Insurance Group 2007 óta jegyezhető a tőzsdén, 4,5 milliárd dolláros értéke mellett akár globálisan is sikereket érhet el. Száz éve működik, egyelőre mégsem ismert külföldön a Bank of Communications, amely már Tokióban, Szingapúrban és New York-ban is jelen van. Nem lesz nehéz terjeszkednie a Taobao online áruháznak, amelyet az Alibaba alapított és már nagy márkákat is forgalmaz egy külön aloldalon. Mivel az Alibaba egyre jobban terjeszkedik külföldön, a Taobao is eséllyel versenghet az olyan portálokkal, mint az Amazon. A Wuliangye viszont nehéz feladat előtt áll, hiszen a rizsből és kukoricából készített üdítőital márka teljesen idegen a nyugati világban, a kultúra specifikus termékek pedig nehezen hódítanak külföldön.
A 2002-ben alapított China Telecom már most a világ harmadik legnagyobb telekom cége, a hongkongi és a New York-i tőzsdén is jegyzik és már megkezdte a tapogatózást Európában, bár mozgásterét korlátozza, hogy többségi tulajdonosa a kínai állam. Lehetséges, hogy hamarosan kínai cigarettát is szívhatunk, a Chunghwa, a Sanghai Tobacco Group márkája ugyanis jelenleg a Hurun jelentés legértékesebb cigaretta márkája és még ha nem terjeszkedik tovább, akkor is a világ legnagyobb dohánypiacán erősíthet.
Kweichow Moutai – a fura nevű cég a Csing dinasztia idején népszerűvé vált italt, a Matoait gyártja, ami a második legnépszerűbb ital Kínában a már említett Wuliangye mögött, egyúttal a Hurun lista legértékesebb alkoholos üdítője.


