Hárommilliárd forinttal növelné meg a főváros vezetése a BKV hiányát, ha nem emelik a jegyárakat. Különös, de nem érthetetlen az ellentmondás, amely a Városháza lépései közt feszül. Míg a közgyűlés holnapi ülése várhatóan arról dönt, hogy lemond az infláció és az áfaemelés miatt megugró kiadások kompenzálásáról, Tarlós István arról beszélt, hogy az állam ötmilliárdos gyorssegélye nélkül heteken belül öszszeomolhatott volna a cég.Nem az első, és valószínűleg nem is az utolsó alkalom volt ez, amikor a főpolgármester a közlekedési cég csődjével, vagy a 4-es metró építésének leállásával fenyegetett. A kormány hiába ígérte a BKV helyzetének rendezését, gyakorlatilag az egyszeri, gyorssegélyként kiutalt támogatások biztosítják a cég túlélését. A jegyáraknak már a budapestiek pénztárcái szabnak határt, Tarlós viszont azt kéri, hogy más díjakat is beszedhessenek, például az autósoktól, amit a tömegközlekedésre fordítanának. A cégnél egyébként januárra szakszervezeti sztrájkra készülnek.