Az előrejelzések és az előirányzott beruházási igény alapján akár az 1,8 milliárd eurót is elérhetik azok a fejlesztések az 2007–13 közötti és az ezt követő költségvetési időszakban, amelyekre szükség lehet a hazai vasúti infrastruktúra és biztosítóberendezések piacán. A területre az elmúlt években több mint egymilliárd eurót fodított Magyarország uniós forrásból, hazai támogatásokkal és kereskedelmi kölcsönökkel kiegészítve.
A biztosítóberendezések világviszonylagban második legnagyobb szállítója, a francia Alstom TIS üzletága is részt kíván venni a MÁV által az egységes európai vonatbefolyásoló rendszerek (ERTMS) hazai pályákra, illetve vasúti kocsikra való felszerelésére kiírandó tendereken – tudtuk meg az Alstom TIS alelnökétől, Pascal Clérétől. Cége fő riválisának a piac legnagyobb szereplője, a szintén francia Thales ígérkezik. Pascal Cléré a napokban Budapesten tárgyalt az üzletág reménybeli megrendelőivel, elsősorban a MÁV-val, továbbá egyeztetett a TIS budapesti részlegének fejlesztési lehetőségeiről.
A TIS üzletág alelnöke komoly növekedést vár a magyar piacon. Magyarországon ugyanis 2020-ig mintegy 800 kilométernyi vasúti pályaszakaszra kell 2-es szintű ERTMS rendszert telepíteni. E fejlesztéseket elsősorban a fő európai vasúti folyosók mentén, dupla sínpárokra, hozzávetőleg tehát 1600 kilométer hosszú pályaszakaszra tervezik, óránként 160 kilométeres sebességgel való üzemelést feltételezve. Ezenfelül a közeljövőben a MÁV-Start Zrt. 60 Stadler gyártmányú FLIRT, valamint 10 Bombardier gyártmányú Talent motorvonatára tervez 2-es szintű ETCS-t (fedélzeti informatikai rendszert) telepíteni.
A 40 fős Alstom TIS Budapest a 2010–11-es üzleti évében 824 millió forint árbevételt ért el, kizárólag anyacége különböző nemzetközi egységeinek szállít. E cég végzi a teljes nemzetközi Alstom TIS számára a biztonságkritikus vasúti szoftverek fejlesztését, verifikálását és validálását, így munkája a világ számos szegletébe eljut. Itt ellenőrizték például az Alstom új generációs szupervonata, a V150-es alrendszereit is.
Az Alstom TIS Budapest fejlesztett ki több kulcsfontosságú komponenst az anyacég felsővezeték nélküli, bordeaux-i villamosához. Az olasz vasút bolognai központjának pedig menetidő-előrejelző, vágányallokációs és vasúti konfliktusdetektáló és -megoldó modulokat készített. Budapesten tesztelik és hagyják jóvá a sanghaji, pekingi és milánói városi közlekedésben használt vezető nélküli járművezérlésű rendszereket, ahogyan a világ leghosszabb, teljesen automatizált szingapúri metróvonalának szoftvereit is.
Hatalmas súlyúnak ígérkezik a MÁV-tól remélt megrendelés
A hazai fejlesztések és a lehetséges megbízások súlyát mutatja, hogy az egész, nemzetközi szinten ötezer fős Alstom TIS árbevétele tett ki „csak” egymilliárd eurót a márciusban zárult üzleti évben, s hogy a vasúti informatikai termékek és szolgáltatások évi 6 százalékkal bővülő globális piacát az UNIFE, az Európai Vasúti Ipari Szövetség szakértői mintegy 11 milliárd eurósra teszik. A biztosítóberendezések európai piacán az Alstom piacvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.