Cégvilág

Övlégzsák, autóorvos - Újít a Ford

A Ford olyan új megoldásokat mutatott be belgiumi tesztközpontjában, amelyek hamarosan szériaéretté válnak. Az egyik ezek közül a jármű-kommunikáció, amely a biztonságot és az egyenletes forgalomáramlást is segítheti.

Az autók képesek egymást figyelmeztetni a veszélyre: például egy beláthatatlan kanyarban vészfékező kocsira vagy egy útkereszteződésben jobbról érkező járműre. Próbajogsi helyett fejlesztették ki a Ford MyKey rendszert, amellyel az autó képességeit lehet korlátozni – ugyanúgy működik, mint a számítógépen vagy a televízión beállítható szülői kód. A Fiestákhoz 2012-től rendelhető extrával a kocsi felismeri a kulcsot – feltételezve, hogy mindenki, aki az autót vezeti, a saját kulcsát használja –, és az ahhoz rendelt beállításokat alkalmazza üzem közben. Előírható a maximális sebesség, korlátozható a hifi hangereje, de letiltható a biztonsági és vezetősegítő rendszerek kikapcsolása is.

Európa lakossága öregszik, egyre magasabb az idős autóvezetők aránya. Kutatások kimutatták, hogy a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők 23 százalékkal nagyobb eséllyel válnak közúti baleset részeseivé, a koszorúérbetegek esetében pedig ez az arány elérheti az 52 százalékot is. A Ford ezért fejlesztette ki szívritmusfigyelő ülését, amely egyrészt továbbíthatja az orvosoknak az adatokat, illetve az autó vészrendszereit is aktiválhatja.

Szintén a biztonságot szolgálják az övlégzsákok, amelyeket a beépített gyorsulásmérő szenzorok aktiválnak. A balesetkor felfúvódott légzsákos övek ötször hatékonyabban nyelik el az ütközés energiáját, mint a hagyományos hevederek. Szériában először a következő generációs, amerikai piacra készülő Ford Explorerhez lesz rendelhető,
ezután vezetik be az európai új típusokba.

autóorvos kanyar jármű Ford vészfék hifi széria
Kapcsolódó cikkek