Cégvilág

Az idén is sikeresek a diszkontáruházak

A diszkontok üzleti sikere az idén tovább folytatódik – állapította meg új tanulmányában a GfK Hungária. A magyar háztartások túlnyomó többsége vásárolt 2011 során a diszkontcsatornába sorolt láncok valamelyik üzletében.

A csatorna sikeréhez hozzájárul az is, hogy az elhúzódó válság hatására mind jobban felértékelődik az olcsó beszerzési források szerepe. Márpedig az általános vélekedés szerint a diszkontláncokban az átlagnál kedvezőbb árakon lehet vásárolni. Kicsit tüzetesebben megvizsgálva ezt a kérdést már árnyaltabb a kép.

Számos termékkategóriában valóban jelentős, akár 15 százalék feletti a diszkontok árelőnye, viszont az erős versennyel jellemezhető kategóriákban (például tej, sós snack) csupán néhány százalékponttal olcsóbbak más láncoknál. Ezenfelül viszont vannak olyan termékcsoportok – például friss zöldség, pékáru –, ahol akár drágábbak is lehetnek, mint az országos piaci átlag.

Úgy tűnik, hogy az a másik általános vélekedés sem igazolható a diszkontok esetében, mely szerint az eleve alacsonyabb árak miatt kevesebb az akcióban vásárolt termékek aránya a csatornában. Ennek épp az ellenkezője igaz, mivel a vásárlók árérzékenységét eleve meghatározza az abba vetett hitük, hogy olcsóbban tudnak vásárolni, az akciók vadászata fokozottabban jelenik meg, mint a napi fogyasztási cikkek piacán. Míg országos szinten 25 százalék körül alakul az akcióban, promócióban megvásárolt termékek értékének aránya, addig ez a szám magasabb a diszkontok esetében.

promóció felmérés csatorna akció diszkont árérzékenység GfK
Kapcsolódó cikkek