Kína veszi a luxuskocsikat
Az ázsiai országban eladott luxusautók száma az idén 39 százalékkal, 939 ezerre emelkedhet, megelőzve a német piac 914 ezres eladását – közölte Jenny Gu, a sanghaji LMC Automotive elemzője. A kínai eladások ráadásul jövőre 16 százalékkal is emelkedhetnek a várakozások szerint, míg a német piac bővülése ennek töredéke lesz. „A legfelső kategória iránti kereslet Kínában stabilan nő, hiszen ott még mindig relatíve alacsony a penetráció. Ezzel szemben a fejlett piacok nem tudják függetleníteni magukat a recesszió hatásaitól” – magyarázta az elemző.
A kínai piac óriási felvevőképessége különösen jól jön a Volkswagen csoporthoz tartozó Audinak, amely azt tervezi, hogy 2015-re megelőzi a BMW-t. A három nagy német luxusautó-gyártó – az Audi, a BMW és a Mercedes – egyébként kivétel nélkül rekordeladásokat produkált Kínában novemberben: sorrendben 69, 10, illetve 24 százalékkal növelték értékesítésüket a bázishoz képest, miközben Európában 3 százalékkal csökkentek az újautó-eladások. Jól jellemzi a gyártók közötti harcot az is, hogy a kínai üzleteiket szinte folyamatosan nyitva tartják az ünnepek alatt, míg Európában akadnak olyan szalonok, amelyek a karácsonyi időszakban két hétig is zárva lesznek.


