Cégvilág

Hamarosan itt a Lidl Mobile

Már februárban piacra lép saját márkás mobilszolgáltatásával a Lidl. A diszkontlánc bő féléves előkészületeket követően a Blue Mobile márkanévvel rajtol el a következő hónap elején, s önálló SIM kártyákat és készülékes csomagokat egyaránt kínál majd.

Tőzsér Judit, a Lidl PR-vezetője lapunknak elmondta: a cég egyelőre prepaid konstrukcióban kínálja szolgáltatásait, idővel azonban, ha mutatkozik erre igény, előfizetéses csomagokkal is bővíthetik portfóliójukat. A távközlési termékek és szolgáltatások számára – amelyek a diszkontlánc valamennyi áruházában, közel 150 értékesítési ponton elérhetők lesznek – a Magyar Telekom (MT) biztosítja a hátteret. A Lidl februári indulásával megelőzte a Tescót, amely már tavaly ősszel bejelentette, mobilszolgáltatással bővíti kínálatát, a tervek szerint azonban csak a vállalat üzleti évének első negyedében, azaz március és május között rajtol el.

Az előzés feltehetőleg részben annak az eredménye, hogy bár a Lidl és a Tesco egyaránt virtuális szolgáltatóként lép piacra, a két lánc eltérő konstrukciót választott a betörésre. Míg a Tesco a szolgáltatás számára az infrastruktúrát biztosító Vodafone-nal közös vállalatot hozott létre, addig a Lidl partnere, az MT „saját márkás terméket” fejlesztett a diszkontláncnak. Tőzsér Judit jelezte: a Blue Mobile ügyfelei az MT-vel szerződnek, a feltöltőkártyákat és a készülékeket azonban a Lidl egységeiben vásárolhatják meg. A Magyar Telekomnál lapunk kérdésére elmondták: bár felmerült az is, hogy a két cég közös vállalatot alapít, a felek végül arra a megállapításra jutottak, hogy a most bejelentett formában lehet a legegyszerűbben és leghatékonyabban megoldani az értékesítést, továbbá így jobban biztosítható a piaci verseny és a partnerek szuverenitása is.

Magyar Telekom blue mobile Lidl virtuális mobil Tesco
Kapcsolódó cikkek