Cégvilág

Magyarország vonzó célpont lehet

Az adminisztratív számviteli és pénzügyi tevékenységek növekvő kiszervezése egyenes következménye a gazdasági világválságnak – derül ki az ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) idei kutatásából.

A világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereit tömörítő szervezetének húsz nemzetközi világmárka (pl. Accenture, Coca-Cola, Deloitte, E&Y, KPMG, PwC, Shell stb.) vezetői azt nyilatkozták, a jövő kérdése az, miképpen lehet a költséghatékonyságot és az egyéb hozzáadott értékű szolgáltatások színvonalát növelni.
Az üzleti szolgáltató központok célja, hogy a vállalatok az adminisztratív jellegű tevékenységeiket kiszervezzék és centralizálják, költségcsökkentést elérve. Az ilyen szolgáltatások tipikusan a pénzügyi-számviteli, a beszerzési, az ügyfélszolgálati, a HR- és az IT-tevékenységek.

Az ACCA szerint a szolgáltató központ helyszínének kiválasztásakor nagy hangsúlyt kap a munkavállalók bérezése, az adó- és járulékrendszer helyzete és az egyéb környezeti, jogi, társadalmi és gazdasági feltételek is. Az alacsony költségek mellett olyan érvek is számítanak, mint a kulturális különbségekből fakadó eltérések, hogy mennyire érti a szolgáltató a speciális igényeket, vagy hogy milyen színvonalon látják el a szolgáltatást.

„A kelet-közép-európai régió, ezen belül is Magyarország hagyományosan vonzó célpont a multinacionális cégek outsourcing stratégiájának” – hangoztatta az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója. Katerina Benesová szerint a nyugati szintű mentalitás és professzionalizmus, ugyanakkor alacsonyabb működési és bérköltségek várják a külföldi menedzsereket.

adórendszer ACCA KPMG költség
Kapcsolódó cikkek