Az eredmény nem változott a korábbiakhoz képest, mivel a listán hazánkban élelmiszert árusító nemzetközi üzlet, áruház (szupermarket, hipermarket, diszkont) továbbra sem szerepel. Ez - ha a lista pontos - azt jelenti, hogy a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. egyetlen egy esetben sem kötött szerződést nemzetközi élelmiszer üzlettel.
Az OKSZ korábban - 2012. január 24-i közleményében - arról adott tájékoztatást, hogy a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. nem folytat tárgyalásokat a nemzetközi áruházláncokkal az elfogadóhelyi szerződésről. A mai információk szerint érdemi tárgyalás sehol sem folyt, az „eredmény” ismeretében ezt a vitát nem célszerű tovább folytatni. A vásárlót jelenleg legfeljebb csak az az izgalom kárpótolhatja, hogy az eddigi „találkozók” inkább hasonlítanak Tom és Jerry rajzfilmbeli kergetőzéséhez, mint komoly üzleti tárgyalásokhoz.
A Szövetség azt javasolja a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft.-nek, hogy jelöljön ki a nemzetközi áruházak részére az érdemi tárgyalásokra időpontot és helyszínt. Leszögezik: az OKSZ tagjai, a nemzetközi áruházak bármilyen időpontot és bármilyen helyszínt elfogadna, és a szövetség bármely nemzetközi áruházlánc elérhetőségét kész megadni.
Az OKSZ kiemeli, hogy a hazai vállalkozások előnyhöz juttatását mindig elfogadja, ha az nem ütközik a hazai, vagy a nemzetközi jog előírásaival, erre az Erzsébet utalvány esetében is van lehetőség, amihez viszont nem kell kizárni a rendszerből a nemzetközi láncokat. Ugyanakkor aggályokat vet fel, hogy a Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. nemzetközi láncokat kizáró üzleti magatartása összhangban van-e a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. Törvénnyel. Kérdéses, hogy az uniós jogrend és annak szellemisége engedi-e a nemzetközi láncokat egyoldalúan kizáró magatartást az Erzsébet utalvány elfogadóhelyei közül.