Újabb német trófea a Hankooknak
A megállapodás értelmében a Hankook Tire a Cascadia és Coronado modellekre szerelt abroncsok fő beszállítója lesz az idei év májusától kezdve. A Daimler két csúcskategóriás kamiontípusát a Hankook Tire üzemanyag-takarékos AL11 és DL11 abroncsaival látják el, előbbit a kormányzott, utóbbi a hajtott kerekekre szerelik.
A cég szerint gyári beszállítói (OE) megállapodás egy olyan vezető céggel, mint a DTNA, újabb kulcsfontosságú bizonyítéka márkánk sikerességének, a kutatás-fejlesztésbe való befektetéseink eredményességének, valamint vállalatunk technológiai vezető szerepének. – jelentette ki Jin-Wook Choi, a Hankook Tire európai igazgatója, a cég alelnöke. –Ahogy a 2012-ben és az utána következő években tovább fejlődünk, várakozásaink szerint nem csak most létrejött üzleti kapcsolatunk bővül majd, hanem világszinten is tovább terjeszkedünk a tehergépkocsikra fejlesztett prémium gumiabroncsok piacán – tette hozzá az igazgató.
A Hankook AL11 és DL11 abroncsokat speciálisan az észak-amerikai piac követelményeinek figyelembevételével fejlesztette ki a vállalat a Cascadia és Coronado kamion modellekhez. A két abroncstípus környezetvédelmi teljesítményét már az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) is Smartway Tanúsítvánnyal ismerte el.
A hitelválság kitörését követően a Hankook volt az egyetlen nagy gumiabroncsgyártó, amelynek nem csökkent az árbevétele, s az elmúlt évben is 21 százalékkal, 5,85 milliárd dollárra növelte forgalmát a világpiacon. A vállalat üzemi eredménye ugyanakkor 8,8 százalékkal, 511 millió dollárra csökkent az importált nyersanyagok árának drasztikus emelkedése miatt.
A világ hetedik legnagyobb gumiabroncs-gyártója a gazdasági visszaesés ellenére is nem várt mértékben növelte eladásait a fejlett országokban: Európában 41, Észak-Amerikában 34 százalékkal bővült a forgalom, míg a délkelet-ázsiai és csendes-óceáni térség, valamint Latin-Amerika a tavalyelőttinél ötödével nagyobb értékben vásárolt a cég termékeiből.
A Hankook Tire Co. azt is bejelentette, hogy hosszú távon el kívánja érni az évi 200 millió darabos termelési szintet és a 12 milliárd dolláros árbevételt. A cég deklarált célja, hogy 5-10 éven belül elérje a világpiac két legnagyobb szereplőjének, a Michelinnek és a Bridgestone-nak az elismertségét. A Bloomberg hírügynökség szerint azonban a cél eléréséhez más vállalatok felvásárlására is szüksége lehet. A Hankook Tire már két éve nyilvánosságra hozta azt a tervét, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő.


