Cégvilág

Magyar diákok az Eco-marathonon

Magyarország legtakarékosabb autói május 17-én kelnek versenyre a rotterdami Shell Eco-marathonon.

Öt magyar csapat készült fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyre, melyen a diákok a lehető legtakarékosabb autókat tervezik meg, építik egy éven át és végül a pályán tesztelik.

  Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez.

Több mint 3000 diák arra készül Európa-szerte, hogy a 2012-es Shell Eco-marathon Europe versenyen teszteljék vezetési technikájukat és tudományos felkészültségüket az új utcai versenypályán. A 28. Shell Eco-marathon Europe versenyt május 17. és 19. között rendezik meg, amely idén Németországból Rotterdamba, Hollandiába költözik.

A versenyre 24 országból 227 csapat érkezik. A versenypálya öt 90°-os kanyarral rendelkezik, ami igencsak próbára teszi a pilóták vezetési tudását, hiszen a fékezés, gyorsítás és kanyarodás az eredmények 50 százalékát befolyásolja majd.

 A tavalyi rekorder az SKF Dizájndíj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata meg szeretné dönteni 2011-es rekordját és több mint 2277 kilométert prbál meg megtenni egységnyi üzemanyaggal. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen.

 Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket.

 Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak.

 A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami igazi újdonság a magyar csapatok történetében.

 A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelem-köreiket.

Eco-marathon
Kapcsolódó cikkek