A versenyre 24 országból 227 csapat érkezik. A versenypálya öt 90°-os kanyarral rendelkezik, ami igencsak próbára teszi a pilóták vezetési tudását, hiszen a fékezés, gyorsítás és kanyarodás az eredmények 50 százalékát befolyásolja majd.
A tavalyi rekorder az SKF Dizájndíj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata meg szeretné dönteni 2011-es rekordját és több mint 2277 kilométert prbál meg megtenni egységnyi üzemanyaggal. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen.
Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket.
Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak.
A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami igazi újdonság a magyar csapatok történetében.
A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelem-köreiket.