BUX 39,803.98
+0.24%
BUMIX 3,779.05
-0.03%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,594
+0.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+0.20%
ZWACK 18,500
0.00%
0.00%
ANY 1,590
+1.60%
RABA 1,125
0.00%
0.00%
-1.80%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
+1.02%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,938
-0.41%
-2.26%
ALTEO 2,410
0.00%
0.00%
-1.93%
EHEP 1,095
+4.29%
0.00%
+0.25%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.07%
+0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Magyar diákok az Eco-marathonon

Magyarország legtakarékosabb autói május 17-én kelnek versenyre a rotterdami Shell Eco-marathonon.

Öt magyar csapat készült fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyre, melyen a diákok a lehető legtakarékosabb autókat tervezik meg, építik egy éven át és végül a pályán tesztelik.

  Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez.

Több mint 3000 diák arra készül Európa-szerte, hogy a 2012-es Shell Eco-marathon Europe versenyen teszteljék vezetési technikájukat és tudományos felkészültségüket az új utcai versenypályán. A 28. Shell Eco-marathon Europe versenyt május 17. és 19. között rendezik meg, amely idén Németországból Rotterdamba, Hollandiába költözik.

A versenyre 24 országból 227 csapat érkezik. A versenypálya öt 90°-os kanyarral rendelkezik, ami igencsak próbára teszi a pilóták vezetési tudását, hiszen a fékezés, gyorsítás és kanyarodás az eredmények 50 százalékát befolyásolja majd.

 A tavalyi rekorder az SKF Dizájndíj nyertese, a Kecskeméti Főiskola GAMF csapata meg szeretné dönteni 2011-es rekordját és több mint 2277 kilométert prbál meg megtenni egységnyi üzemanyaggal. Az új karosszériát 3D-ben tervezték meg, majd számítógépes áramlástani szimulációs vizsgálat után a magot egy marógépen maratták ki, hogy minél pontosabb legyen.

 Az Electric-Kandó középiskolai csapata Kecskemétről szintén teljesen áttervezte elektromos autóját, hogy túlszárnyalják tavalyi 371 km/kWh eredményüket.

 Az Óbudai Egyetem már ötödik éve versenyez, továbbfejlesztették a motort, valamint az első kerekek kormányzottak.

 A Pécsi Tudományegyetem Orca csapata aerodinamikailag optimalizált formát tervezett, idén a kalocsai mintájú jármű az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában indul, ami igazi újdonság a magyar csapatok történetében.

 A győri Széchenyi István Egyetem napelemes csapata, a SZEnergy vízállóvá tette az autót az időjárási viszonyoknak megfelelően, valamint a feszültségszint maximalizálása érdekében módosították napelem-köreiket.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek