Az idén harmincadik éve teherfuvarozással foglalkozó Bognár Gábor cége képviseletében néhány napja átvehette az Év legjobb beszállítója elismerést az esztergomi tokodi Kirchhoff Hungária Kft.-től. A királyvároshoz közeli Bajót határában létesített telephelyen öt kék ponyvás fehér nyergesvontató és kék tetejű, fehér falú iroda, illetve raktár látványa fogadja az érkezőt. A bejáratnál ott a cég neve: BGS Trans-Imex Kft.
– Honnan ez a színösszeállítás? – kérdeztük a cég vezetőjét.
– A kék még az általános iskolából jött. Ha lehetett, mindig kék vízfestéket kentem a rajzlapra. A fehér pedig a tisztaságot sugallja. Arról nem is szólva, hogy a kisebb karosszéria-hibákat könynyebb ilyen színben kijavítani. Külföldi utak esetében érdemes odafigyelni ilyen dolgokra is.
Az épület természetesen igazodik kamionjaink színéhez.
– Karosszéria-hibákat említett. Gyakran kell ilyen javításokat végezni?
– Az elmúlt évben egyetlenegy esetben sem voltunk kárt okozók az utakon. Szenvedő félként is csak elvétve akadt „eseményünk.” Sofőrjeink döntő többsége hosszú évek óta vezet nálunk kamiont.
– Merre járnak ezekben a percekben?
– Úton van mind a huszonkét autónk. Többek közt Angliában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban és Lengyelországban járnak a fiúk. Karácsony és szilveszter között többnyire itthon van mindenki. Évente egyszer szervezünk egy céges napot, amelyre mindenki hazatér. Ekkor megtartjuk a baleseti, tűzvédelmi oktatást, felkért előadó ismétli el a tachográffal kapcsolatos ismereteket, szó van az áru átvételéről, rögzítéséről, átadásáról, a szükséges okmányok kitöltéséről. Azután együtt ebédelünk, és beszélgetünk magánéleti dolgokról is. A képzésen az itthon dolgozók is részt vesznek.
– Ők mekkora csapatot alkotnak?
– A kft.-nek negyvenhárom tagja között huszonhat sofőr van. Kilenc hölgy dolgozik az irodában, a többiek a raktárban, a műhelyben kaptak munkát. Az irodai csapat szervezi a fuvarokat, a munkákat, a kiszállításokat, tartja a kapcsolatot az úton lévőkkel.
– Tehát nem csak fuvaroznak.
– A Kirchhoff Hungária Kft.-vel meglévő együttműködés alapján Suzuki autók karosszéria-elemeinek gyártásában működünk közre, illetve több cég megbízásából raktározunk is. Egy traktorral kezdtem, Csepellel folytattam, aztán darus IFA-n, majd egy LIAZ-on át jutottunk el a máig.
– Most éppen mit raktároznak?
– Legnagyobb mennyiségben olyan ásványvizes és üdítős palackok kupakjait, amelyeket Székesfehérvárról szállítunk ide, és megfelelő ütemezéssel Németországba viszünk. Ezenkívül van a raktárban például adalékanyag kútfúráshoz, valamint illatosított egészségügyi papír is. Néhány napja fejeződött be az a sikeres közbeszerzési pályázaton elnyert munka, amelynek keretében Norvégiából szállítottunk ide olyan gyógyászati segédeszközöket, amelyeket kisebb munkák elvégzése után a fővárosba vittünk.
– Nagy helyi cégként miként vállalnak szerepet a falu közéletében?
– Önkormányzati képviselő, alpolgármester voltam. Legutóbb nem indultam a választáson, Gábor fiam lett képviselő-testületi tag. Elnöke vagyok a helyi polgárőr egyesületnek. Rendszeresen támogatjuk a helyi civil csoportokat.
– A napokban késő délelőtt ráérősen beszélgetett a falu főútja mellett egy festőművésszel.
Megy a cég szekere?
– Már nem áll meg az élet a telephelyen, ha nem vagyok ott. Megbízom a két fiam, a feleségem és a munkatársaim hozzáértésében. Természetesen a fontos dolgokban mindig egyeztetünk.
A kft. Bajót legnagyobb munkaadója és adózója. Az elmúlt évben 11 millió forintnyi helyi adóval gazdagították az önkormányzat kasszáját. Hazai és külföldi partnerek hosszú sorával állnak kapcsolatban.
A kft. Bajót legnagyobb munkaadója és adózója. Az elmúlt évben 11 millió forintnyi helyi adóval gazdagították az önkormányzat kasszáját. Hazai és külföldi partnerek hosszú sorával állnak kapcsolatban. Névjegy: Bognár Gábor Esztergomban született 1953-ban, bajóti szülők gyermekeként, azóta is szülőfalujában él. Az esztergomi szakmunkásképző iskolában szerzett autószerelő képesítést.
A dorogi Volánnál kezdett dolgozni. Főállása mellett pótkocsis traktorral brikettet fuvarozott, aztán a traktort katonai Csepel teherautóra, majd darus IFA-ra, később LIAZ-ra cserélte. Egyéni vállalkozóként harminc éve fuvarozó. 1990-ben vásárolt két kamiont, ekkor alakította meg a BGS Trans-Imex Kft.-t. Felesége, illetve Gábor és Zoli fiuk is a cégnél dolgozik. Egy fiú- és egy lányunokájuk van. Hobbija a vadászat.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.