Bebizonyosodott, hogy működik a Facebook rábeszélőgép
A digitális tartalmak mérésében az egyik piacvezetőnek számító comScore "A like ereje 2: Hogyan működik a közösségi marketing" címmel adta közzé friss kutatását a Facebook-marketingről. A közösségi portálok szerepe egyre nő a marketingben, hiszen a friss adatok szerint minden, az interneten töltött hét percből egyet a Facebooknak és társainak szentelnek a felhasználók, egyelőre azonban nehéz számszerűsíteni, milyen marketing eredményeket hozhatnak a közösségi kampányok.
A comScore szerint a cégeknek túl kellene lépniük a ROI-n és a márka oldaluk tekintetében a következő tengelyen mérniük a hatást:
A cég mérései szerint a vezető márkák havonta 50-200 százalékkal növelik az elmélyítés indexüket, az arányt pedig fizetett kampányokkal és az elérés emelésével tovább lehet javítani. A vállatok a Facebook segítségével kombinálhatják a fizetett, például display hirdetéseket, a brand oldalt, valamint a felhasználók meghódításával elért marketing erőt. A comScore mérései alapján a hosszabb kampányok jelentősen emelhetik az utóbbi kategóriában elért sikert és bizonyíthatóan növelik a vásárlási kedvet. A cég a Starbucks példáját hozta fel, amely négyhetes kampányával érzékelhetően javította a Facebook-barátok vásárlási hajlandóságát. Ráadásul ez a hatás a barátok, illetve a barátok barátai körében is tartósnak bizonyult.