Cégvilág

Erre esküszik a Metropol

Két hónapja az ingyenes Metropolt már nemcsak Budapesten és a megyeszékhelyeken, hanem összesen 59 városban terjesztik.

– Ingyenes lapként hogyan próbálnak fölényre szert tenni az országos napilapokkal szemben – kérdeztük Hivatal Pétert, a Metropol vezérigazgatóját.
– Április 2-ától már 59 városban elérhető a Metropol, ez 40 új helyszínt jelent a lap számára Szarvastól Sopronig. A példányszám 100 ezerrel nőtt, és változatlanul nincsen remittendánk. Eddig az újságot Budapesten és a 18 megyeszékhelyen terjesztették. Ezzel a lépéssel viszont már minden országos napilappal felvehetjük a versenyt, hiszen gyakorlatilag az egész országot lefedjük. A népességi adatokon túl fontos szempont volt, hogy megtaláljuk az adott régiók legnagyobb foglalkoztatóit, hiszen a fizetőképes, reklámra fogékony olvasóközönség náluk található. De a tőlünk megszokott módon ott leszünk még a tömegközlekedés csomópontjain, felsőoktatási intézményekben és önkormányzati hivatalokban is.

– Ez a terjeszkedés elég ritka mostanában a lappiacon.
– Az elmúlt években kifejezetten jó üzleti eredményeket produkáltunk. A Metropol számára az invesztíció célja jelentősen megnövelni olvasottságát a csökkenő lappiaci trendek ellenére. Az üzleti stratégia is a vezető piaci pozíció hosszú távú erősítését szolgálja, ennek érdekében a mostani növekedés nem jár a hirdetési tarifák emelésével.

– Milyen trendeket lát a hirdetési piacon?
– A magyar médiapiacot sújtó válság ellenére szinte minden szegmensben növelni tudtuk piaci részesedésünket, és abszolút értékben is növekedtünk. Az országos lefedettség megteremtése az országos hirdetési piac miatt is fontos volt. A médiapiac 2008 óta bajban van, mert a gyengébb olvasottság a hirdetések eltünedezéséhez is vezetett. Egyértelmű, hogy csak a piacvezető pozíció éri meg egy adott lapnak, mert ha egy cég napilapos kampányt indít, akkor legfeljebb az első két helyezettet választja. Összességében a hirdetési piac még nehéz idők elé néz, nem látni a növekedés jeleit.

– Hogyan látja a nyomtatott és az internetes sajtó harcát?
– Most még valóban harcról lehet beszélni, de biztos vagyok abban, hogy hamarosan be fog állni egy egészséges egyensúly. Az internetes fejlődésnek is van határa, és a nyomtatott sajtóra is mindig szükség lesz. A legjobb megoldás a kombináció: rövid híreket közlünk a lapban, bővebbeket pedig az internetes oldalunkon.

– Megszokták már olvasóik a lap névváltozását?
– A lap 1998-ban budapesti kiadással indult, akkor még Metro néven, országossá pedig 2001-ben vált. Négy éve kényszerültünk a névcserére, de mára tökéletesen elfogadták olvasóink. Ehhez az is kellett, hogy 21 országot érintő nemzetközi hálózat tagjai vagyunk, így exkluzív információkat is tudunk adni.

– Mit gondol az új médiatörvényről?
– Együtt tudunk élni vele, a mi lapszerkesztési koncepciónk nem mond ellent a jelenlegi szabályozásnak.

Metropol
Kapcsolódó cikkek