A 2018-as futball világbajnokságra tervezett, újabb, nagynagysebesség Moszkva-Szentpétervár vonal előkészületei azonban csúsznak, jó, ha szeptemberben kiírják a nyárra várt tendert. Az utazási időt 2,5 órára lerövidítő vonal 22,42 milliárd dollárba kerülne. A magas várható költség mellett az is elterelheti a döntéshozók figyelmét a nagysebességű vasútról, hogy folyik a Moszkva-Nyizsnij Novgorod-Jeketyerinburg projekt, amely viszont a transz-szibériai vasút 9289 kilométerén rövidíti le az utazást, és terítéken van a 1520 milliméteres nyomtávú sín Bécsig való meghosszabbítása is. A 3,36 milliárd eurós beruházás révén 2024-től közvetlenül és gyorsan el lehetne eljuttatni a távol-keleti árut Európa szívébe. A vonalnak összeköttetése lenne az európai észak-dél irányú szállítási folyosóval, sőt, az úthálózattal is. A finanszírozásban az RZSD számít az EU támogatására, de egymaga is állná a költségeket. Erre rá is kényszerülhet, mert az EU nemrég közölte, nem ad pénzt az új vonal Szlovákia által tervezett, Kassa-Bécs szakaszára.