Cégvilág

Nem a Sziget lesz a fókuszban

Bár az Est Media most áron alul eladta 49 százalékos üzletrészét a Sziget Kft-ben, azonban ha két év alatt sikerül összegyűjtenie a tőkét, akkor még újra visszavásárolhatja magát.

„A lehetőségekhez képest relatíve jó üzletet kötöttünk” – mondta a Világgazdaságnak Pankotai Csaba. Az Est Media vezérigazgatója arra célzott, hogy a médiacég kizárólagos tulajdonában álló EMG hétfőn üzletrész-adásvételi és vételi jogot alapító szerződést írt alá a Sziget Kft. kisebbségi tulajdonosaival, a Szigerta Invest Kft.-vel (Gerendai Károly cége), és a Volt Invest Kft.-vel. Eszerint a két cég 677 millió forintért megvásárolja az EMG 49 százalékos részesedését a Szigetben. A vételár megfizetésének határideje augusztus 6., de ez a határidő is meghosszabbodhat, legkésőbb augusztus 31-ig.

„Erre a konstrukcióra azért volt szükség, mert a magyar hitelpiac szűkössége miatt nem volt lehetőségünk refinanszírozási felvételére. Ennél rosszabb nem is lehetett volna az időzítésünk, de most időt is nyertünk” – fogalmazott Pankotai Csaba. Szerinte a szerződéssel végre nyugvópontra jutott a fesztiválszervező cég ügye: a vételárból a hitelezők (Wallis, UniCredit) megkapják a követeléseiket, az eddigi kisebbségi tulajdonosok újra 100 százalékos tulajdonosok lesznek, vagyis nem kerül külső kézbe a fesztiválszervező cég, az Est Media pedig megszabadult a hiteltől és a kamatoktól. Emellett két évig nyitva marad a lehetőség a 49 százalékos üzletrész visszaszerzésére fix áron és a 2 százalékos üzletrész megtartására.

„Törekedni fogunk a visszaszerzésre, de most már nem ez lesz a menedzsment fókuszában. Az biztos a Sziget-üzletrész a jövőben jobb gazdasági klímában többet érhet, azonban el kell fogadnunk, most ez volt a legjobb ajánlat. Azért nem volt licitáló a kétfordulós pályázaton, mert kevés volt a rendelkezésre álló két hét” – magyarázta az Est Media vezérigazgatója. Abban bízik, hogy a tőzsdén lévő cég kisbefektetői néhány napon belül megnyugodnak, és beárazódnak a papírok. Tőzsdei adatok szerint az elmúlt egy évben az Est Media részvényei 35 és 438 forint között mozogtak, egy hónapja a záró ár 40 forint volt. Azóta viszont szinte folyamatos a mélyrepülés: a napokban 23 forintnál is járt minimális napi forgalom mellett. „Maradunk a tőzsdén, ez a kérdés nincs napirenden” – hangsúlyozta Pankotai Csaba. Hogy van remény, azt jelzi, tegnap a Romániában és Bulgáriában is jelen lévő médiacég árfolyama elindult felfelé.

A vezérigazgató leszögezte: a Pesti Est lapokkal változatlanul meghatározó szereplői maradnak a piacnak, a Sziget-ügy nem befolyásolja a napi működést, igaz a konszolidált számaik alacsonyabbak lesznek. A teljes képhez azonban az is hozzátartozik, hogy az Est Media tavaly pénzügyi gondokkal küzdött, ennek hatására el kellett adni a NeoFM-et, és megszűnt a korábban a portfóliójába tartozó RadioCafé is. A médiabirodalom árbevétele tavaly 23 százalékkal csökkent, 6,47 milliárd forintot ért el. Az üzleti tevékenység eredménye mínusz 463 millió forint volt az előző évi mínusz 68 millió forint után.

Sziget radio café NEO FM Est Media pankotai csaba pesti est
Kapcsolódó cikkek