Ezzel próbál erősíteni Magyarországon a Vodafone
A UPC célja a mobilpiaci rajttal egyértelműen az, hogy szolgáltatáscsomagját teljessé tegye, ami logikus törekvés, a távközlési szektorra jellemző egyik legfontosabb trend jelenleg ugyanis, hogy a vállalatok az árak helyett egyre inkább a termékkör bővítésével versenyeznek, és igyekeznek minél komplexebb szolgáltatást kínálni a fogyasztóknak. Teljes szolgáltatáscsomagokkal (televízió, internet, mobil- és vezetékes telefon) korábban kizárólag a Magyar Telekom büszkélkedhetett, a sok szegmensben piacvezető cég példáját azonban egyre több szolgáltató igyekszik különböző megállapodásokkal követni. Legutóbb a UPC Magyarország Kft.-től külön cégként működő, de szintén a luxemburgi Liberty Global érdekeltségébe tartozó, műholdas televíziós szolgáltatást nyújtó UPC Direkt és a Telenor jelentette be, hogy nyártól közös szolgáltatáscsomaggal jelentkezik.
A UPC Magyarország Kft. ugyanakkor a Világgazdaság értesülései szerint egy másik saját hálózattal rendelkező mobilcéggel szerződött le: a társaság új szolgáltatásához a Vodafone biztosítja majd az infrastruktúrát.
Mindez egyben arra is utal, hogy a Magyarországon 1999-es rajtja óta a harmadik helyen álló, jelenleg a mobilnet és hangalapú piacon is szűk 23 százalékos részesedéssel bíró Vodafone az alternatív szolgáltatók révén igyekszik pozícióit erősíteni. A UPC mellett ugyanis a Vodafone biztosítja az infrastruktúrát a szintén idén rajtoló Tesco Mobile számára is (sőt utóbbi cégben a kiskereskedelmi lánc mellett 50 százalékos részesedéssel társtulajdonos is a távközlési társaság).
Bár a két konkurens, a Telenor és a Magyar Telekom is kötött már hasonló megállapodásokat (előbbi például a Red Bull-lal, míg utóbbi a Lidllel), a Vodafone-nál egyelőre erősebb törekvésnek tűnik, hogy a cég az alternatív szolgáltatók révén növelje bevételeit. Ráadásul ahogy a UPC nem az első, valószínűleg nem is az utolsó olyan 2012-ben piacra lépő alternatív szolgáltató, mely a Vodafone hálózatát használja majd.
Erre az évre tervezi ugyanis hangalapú mobilpiaci rajtját a Business Telekom (BTel) is, s bár a társaság új szolgáltatásáról részleteket csak az ősszel árulnak el, igen valószínű, hogy a BTel is a harmadik számú inkumbens mobilcég mellett dönt, hiszen a két vállalat már évek óta együttműködik (a Btel 2010 nyarától saját márkanév alatt forgalmazza a Vodafone mobilinternet-szolgáltatását).
Lengyel irány
Lengyelországban is folyamatosan erősíti pozícióit a UPC, mely hazánkon kívül 9 európai országban, és Chilében nyújt televíziós, hang- és széles sávú internetszolgáltatásokat. A lengyeleknél is piacvezető társaság a harmadik legnagyobb helyi kábelszolgáltatót kebelezné be, nehezíti azonban a dolgát, hogy a Multimedia nevet viselő vállalatra két befektetői csoport – a Cinven, illetve a Permira – is pályázik. A UPC-nek nem ez lenne az első nagy akvizíciója a lengyel piacon: tavaly a negyedik számú szereplőt, az Astert vásárolták meg.