BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mercedes buszok jöhetnek hamarosan a fővárosba

Még nem fejeződött be az új buszüzemeltetési modell első tendere, jelenleg az értékelési szakasz tart, így eredményhirdetés sem volt még – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A BKK az Index cikkére reagált, amelyben a hírportál közölte: a VT-Transman nyerte a tendert, így márciusban 150 új Mercedes Citaro busz állhat szolgálatba a fővárosban. A por­tál szerint az előminősítésen nyertes három cég közül (OrangeWays, Color Tours, VT-Transman) végül csak a VT adott be ajánlatot: 75 szóló- és 75 csuklós busz nyolc évig tartó üzemeltetésére. A Mercedes Citarók mellett szólt az is, hogy a német gyártó azt tervezi, hogy duplájára bővíti kecskeméti gyárának kapacitását. A BKK megerősítette: az árajánlatokkal, az indulók körével, az ajánlott busztípussal és a forgalomba állítási határidővel kapcsolatban helytállóak az Index információi.

A járművek az értesülés szerint Újpest, Kelet-Pest, a Belváros és Észak-Buda vonalain közlekednek majd. A VT-Transman piaci árat ajánlott: a csuklósokat 797 forintos, a szólóbuszokat 663 forintos órakilométer áron kínálta. A BKV úgy számolt, hogy ha ők vettek volna új buszokat, akkor ennél drágábban, 900, illetve 750 forint órakilométer költségen tudnák üzemeltetni. A lerobbant Ikarusok üzemeltetése most 660 és 600 forintba kerül a BKV-nak.

Magyar gyártók az Index szerint azért nem nyerhettek, mert a finanszírozó bankok ezekre a buszokra nem adtak volna hitelt mondván, probléma esetén nehéz azokat eladni. Korábban a BKK megpályáztatta a Nógrád Volán, illetve a VT-Transman által üzemeltett 24 vonalat, mivel április végén lejárt a szerződésük. A Nógrád Volán nem indult a tenderen, az OrangeWayst pedig kizárták.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.