Cégvilág

Mi lesz az idei BNV-n?

A 116. BNV a RETRO jegyében zajlik, de hogy a modern idők is helyet kapjanak a vásáron, mellé került a KÖLYÖKPARÁDÉ, sőt a GAME4ALL videojáték show, ami pedig már a jövő technikáját hozza közelebb a vásárlókhoz.

„A retró jegyében rendezik meg az idei Budapesti Nemzetközi Vásárt (BNV), emellett a fiataloknak szóló Kölyökparádét és - először - a Game4All videojáték-bemutatót október 3. és 7. között” - közölte lapunkkal Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója. A társaság a második félévben 10 kiállítást rendez, amelyekre 100 ezer látogatót várnak. A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy a Hungexpo gazdasági szempontból is sikeres első félévet zárt idén, a társaság 2 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el, ami 45 millió forinttal több a tervezettnél. Ez idő alatt 1947 kiállító mutatkozott be a Hungexpo kiállításain, 16 tematikában megrendezett vásárain, 80 ezer négyzetméteren.
A Hungexpo kiállításait az első félévben 200 ezer látogató kereste fel.

A kiállítási ipar nemzetközi piacán tapasztalható csökkenő tendenciák hatása alól ugyanakkor a Hungexpo sem tudta kivonni magát. A 16 kiállítás főleg annak tükrében szép eredmény, hogy tavaly összesen csak 26 kiállítást szervezett a 2005 óta a francia GL Events tulajdonolta cég. Ezek látogatószáma 300 ezer fő volt, de ha hozzáadjuk a vendégrendezvényeken megjelent látogatókat, akkor elérték a félmilliós látogatószámot 2011-ben. Majd az év végi számok lesznek a döntőek, de a kiállítók számában, illetve a bérelt négyzetméter csökkenésében mutatkozó tendenciát talán sikerült megfordítani. Az anyacég több helyen üzemeltet hasonló kiállítási központokat: Olaszországban, Franciaországban is ugyanez volt a tendencia, vagyis csökkent a kiállításon résztvevő kiállítók száma. A számokat persze annak tükrében kell értelmezni, hogy a Hungexpo kiállításait 1998-ban még 703 ezren látogatták.

Egy-egy kiállítás hatékonyságát a szervezők és a bemutatkozó cégek azzal mérik, hogy milyen összetételű a látogatókör. A szakkiállítások közönsége 80-90 százalékban döntéshozókból, döntés-előkészítőkből áll. A kiállítók általában elégedettek, hiszen számukra nem a tömeges látogatottság fontos, hanem az, hogy minden szóba jöhető üzleti partnerrel találkozzanak.

BNV Hungexpo
Kapcsolódó cikkek