Hogy vészhelyzet esetén a kapitány utolsónak hagyja el a fedélzetet, nincs törvénybe iktatva. Kivéve Olaszországban.
Francesco Schettino csillaga leáldozott. A Costa Concordia kapitányát valószínűleg élete végéig hibáztatják azért, hogy a 2012 januárjában Itália partjainál elsüllyedt luxushajót és annak utasait sorsukra hagyta. Jogi következményekkel is számolnia kell, méghozzá súlyosakkal, mivel a hajó olasz zászló alatt, olasz felségvizeken hajózott. Olaszországban akár 12 év börtönre is ítélhetik a kapitányt, ha nem marad utolsóként a fedélzeten.
Ezzel szemben csak elterjedt tévedés, hogy a kapitánynak törvénybe foglalt kötelessége minden körülmények között a végsőkig kitartania. Egyébként ugyanígy tévhit, hogy először a nőket és a gyerekeket kell menteni. Legsúlyosabb tengeri vészhelyzet esetén mindig is az volt a jelmondat, hogy mindenki magáért felel. Ha azonban a legénység egy tagja egy utas orra elől például elhalássza a mentőövet, hogy azzal saját magát mentse, az segítségnyújtás elmulasztásának minősül. A legénységnek ugyanis be kell avatkozni, a személyzet minden egyes tagja segítségnyújtásra kötelezett, amennyiben ez lehetséges, és ha a hajó nem süllyed túl gyorsan.n
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.