Cégvilág

Túlélhet a BlackBerry gyártója

A Reach In Motion jó hírt közölt befektetőivel: árbevétele és készpénzállománya is nőtt, mivel a BlackBerry okostelefonból többet adtak el az év második negyedében.

A BlackBerry gyártója, a Research In Motion (RIM) Ltd. kisebb veszteségről számolt be tegnap az amerikai tőzsdezárás után. A BlackBerry okostelefonokból a várt 6,9 millió darab helyett 7,4 millió adott el a vállalat, bevétele pedig szemben a 2,49 milliárd dolláros elemzői konszenzussal 2,9 milliárd dollárra rúgott, készpénzállománya pedig a megelőző 2,2 milliárd dollárról 2,3 milliárdra növekedett az előző negyedévben.

Igaz a teljesítményt nagyon jól fogadta a piac, de valójában csak arra volt elég, hogy a veszteséget csökkentsék. A legutóbbi negyedévben ez részvényenként 27 cent lett, míg előzetesen 47 centet vártak elemzők. Az elemzők által vártnál jobb eredmény a tengerentúli, így az indiai, a dél-afrikai, valamint az indonéz piacokon elért javulásnak köszönhető. A hírre a részvények ára 25 százalékot emelkedett a Bloomberg beszámolója szerint.

A RIM nem szórta el a pénzét, szakértők szerint ez nyugtathatta meg igazán a befektetőket, így akár el is jöhetett az a pillanat, amikor visszatérhetnek a piacra. A társaság részvényeinek van is honnan felállniuk: az elmúlt évben elszenvedett 68 százalékos értékcsökkenés tényleg vonzó lehetőséget jelenthet a tőzsdei befektetőknek.

RIM reach in motion Blackberry
Kapcsolódó cikkek