Nagyobb éves nyereséget vár az easyJet
A második félévi költségek valószínűleg a korábban közzétett előrejelzéssel összhangban alakulnak, az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó és változatlan árfolyamon számított költségek pedig 1,5-2 százalékkal növekednek.
Az euró és a font előző évihez képest számított, jelentős árfolyamváltozásának hatása miatt számottevő lesz a különbség a második félévi árbevételnek és a költségeknek a változatlan árfolyamon számított és a beszámolóban szereplő összege között. Az egy ülőhelyre jutó árbevétel-növekedés beszámolóban szereplő összege várhatóan 2-3 százalék között lesz, míg az egy ülőhelyre jutó, üzemanyagköltséget nem tartalmazó költségek beszámoló szerinti összege 2-3,5 százalékos költségcsökkenést mutat majd. A 2013. szeptember 30-án véget érő év első harmadára az ülőhelyek egyharmada elkelt; ez megfelel az előző évi helyzetnek.
A becslések szerint a jelenlegi üzemanyagárak és árfolyamok mellett az easyJet üzemanyagszámlája a 2013-as üzleti évben 30-40 millió fonttal lesz magasabb. Ezen kívül az árfolyammozgások valószínűleg további 40-60 millió fontnak megfelelő negatív hatással lesznek a 2013-as pénzügyi év eredményére.
A légitársaság egy járatára eső repülőtéri költségek a 2013-as pénzügyi évben előre láthatólag 80 millió fonttal fognak emelkedni, amit a szabályozott spanyol- és olaszországi repülőtereken fizetendő, az infláció mértékét jelentősen meghaladó reptéri díjak okoznak.


