Cégvilág

GVH: 15 milliós bírság a Calgon reklám miatt

A Reckitt Benckiser Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a Calgon vízlágyító termékének a népszerűsítése során valótlan állításokat tett az ecet hatására vonatkozóan. A vállalkozásra ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15.000.000 forint bírságot szabott ki.

A Gazdasági Versenyhivatal a vállalkozás 2010. augusztus 2. és 2010. november 21. között különböző televíziós csatornákon sugárzott reklám állításait vizsgálta. A termék népszerűsítése során használt szlogenek (pl. „Eddig ecettel vízkőtelenítettem a mosógépem, ennek ellenére elromlott.”) többek között azt sugallták a fogyasztóknak, hogy az ecet nem alkalmas a mosógépnek vízkő által okozott meghibásodása elleni védekezésre, mert a használatának ellenére elromolhat a mosógép, valamint esetleges rozsdásodás is felléphet.

A fenti állításokkal azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a Calgon az ecettel összevetve hatékonyabb és biztonságosabb szer, amely alkalmas a mosógép meghibásodásának elkerülésére. Ezzel szemben a vizsgálat során beszerzett bizonyítékok alapján a vállalkozás nem tudta bizonyítani, hogy az ecet használata mellett a mosógép vízkőképződés miatt meghibásodhat, így az állítások valótlannak tekinthetőek. A fenti jogsértés elkövetése miatt a 15.000.000 forint bírságot szabott ki a Reckitt Benkiser Kft.-re.

Világgazdaság Online-->

Calgon GVH
Kapcsolódó cikkek