Cégvilág

Háztartási vegyiáruból is kevesebbet vettünk

Mintegy 255 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiáruból és kozmetikumból idén január-októberben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva – olvasható a Nielsen felmérésében. Mennyiségben viszont négy százalékkal kevesebbet adtak el.

Ez plusz 2 százalékot jelent, tízhónapos összehasonlításban. Mennyiség szempontjából 4 százalékkal csökkent a forgalom, a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat által mért 70 kategóriából.

Az átlagosnál jobban emelkedett a bolti eladás a legnagyobb forgalmú termékek közül; 6 százalékkal mosogatószerből, 5-tel papírzsebkendőből, 4-gyel pelenkából, míg egyaránt 3-mal toalett papírból, öblítőből és tusfürdőből, értéket tekintve.

Mennyiségben papír zsebkendőből ugyanannyit adtak el a boltok, mint tavaly január-október során. Néhány kisebb forgalmú terméknél pedig növekedést regisztráltak a piackutatók, például a következőkből: baba törlőkendő, szájvíz és kézkrém.

Továbbra is koncentrált a bolti eladás; a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból, január-október során. Ugyanannyi, mint a tavalyi első tíz hónap alatt.

A bolttípusok közül erősödött a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló, 401-2 500 négyzetméteres csatorna pozíciója. Piaci részesedése 17 százalékról 19-re emelkedett, tízhónapos összehasonlításban, értéket tekintve.


 

eladás Nielsen mennyiség háztartási vegyiárú érték kiskereskedelem
Kapcsolódó cikkek