Cégvilág

Csatát veszített az Apple, de a háború még tart

Saját térképes alkalmazásának látványos bukását követően a napokban elérhetővé tette a Google sokkal sikeresebb applikációját az iPhone tulajdonosok számára is az Apple.

A Google Maps néhány óra alatt az App Store legkeresettebb ingyenes alkalmazása lett, és az első visszajelzések alapján a fogyasztók elégedettnek tűnnek. Mint ismert, az Apple június közepén jelentette be, hogy szakít a Google térképes alkalmazásával, s a holland TomTom technológiájára építve saját navigációs szolgáltatást épít mobil operációs rendszere legújabb verziójába.

A térképes alkalmazást az új iPhone piacra dobásával egy időben be is mutatták, az azonban komoly felháborodást keltett a vásárlók körében, miután a műholdfelvételeken több esetben csak felhőket láttak a felhasználók, míg a térképen egyszerűen rossz helyen szerepeltek városok, hiányoztak egyes utak, illetve a navigációval és a grafikával is komoly gondok adódtak.

A térképes alkalmazás problémái miatt a az Apple vezérigazgatója, Tim Cook néhány nappal később levélben kért elnézést a cég vásárlóitól, s azt javasolta az iPhone-használóknak, hogy a hibák javításáig használják valamely konkurens termékét, a Google alkalmazását azonban az App Store-ban egészen mostanáig nem tették elérhetővé, így a fogyasztók csak webes felületen használhatták azt. Szakértők egy része a világ legnagyobb piaci értékű cégének mostani lépését úgy értelmezi, hogy az Apple elismerte vereségét.

A társaságot már korábban is sokan kritizálták, mondva, hogy a Google Maps-szel ilyen rövid idő alatt nem lesz képes felvenni a versenyt, s emiatt – mivel a térképes alkalmazás már a telefonvásárlásnál is egyre fontosabb szempont – akár vevőket is veszíthet a vállalat. Hosszabb távon ugyanakkor akár profitálhat is saját alkalmazásából az Apple, hiszen a legtöbb piackutató prognózisa szerint a helymeghatározásra képes eszközök értékesítése igen dinamikusan emelkedhet a következő években.

Google Maps iPhone térkép App Store
Kapcsolódó cikkek