Cégvilág

Megugrott a Procter & Gamble profitja

Több mint kétszeresére nőtt a Procter & Gamble profitja üzleti évének második negyedében az átszervezéseknek és a forgalom, illetve a piaci részesedés növekedésének köszönhetően.

A világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártójának pénteki közlése szerint az adózott eredmény 4 milliárd dollár, részvényenként 1,39 dollár volt az október-december közötti időszakban az egy évvel korábbi 1,69 milliárd dollárt, 57 centet követően. Az értékesítési árbevétel 2 százalékkal 22,18 milliárd dollárra nőtt. A vártnál jobb eredmények alapján a társaság pénteken felfelé módosította az üzleti év egészére vonatkozó eredményelőrejelzését.

A társaság tavaly év elején jelentett be ötezer főt meghaladó leépítési tervet, ami annak a 2011-ben indított takarékossági csomagnak a része, amellyel 2016-ig összesen tízmilliárd dollárt terveznek megspórolni.

Az egyebek mellett eldobható babapelenkákat, samponokat, fogkrémeket gyártó vállalatcsoport termékei iránt a válság miatt lanyhult a kereslet, és drágultak a termeléshez használt anyagok, illetve az energia is.

eredmény profit P&G Procter & Gamble
Kapcsolódó cikkek