Történetének legjobb évét zárta a Volkswagen
A Volkswagen német konszern tavaly 11,2 százalékkal több autót adott el, mint az előző évben, ám globálisan még a Toyota mögött áll a teljesítményével. Mindazonáltal 2018-ig a Volkswagen piacvezető akar lenni globális tekintetben - írja a Die Presse hétfői számában.
A bécsi lap szerint a Volkswagen soha annyi autót nem adott el globálisan, mint tavaly. Az eladott autók száma 9,07 millióra növekedett - közölte Martin Winterkorn, a konszern főnöke. Különösen erőteljes volt az értékesítés növekedése az Egyesült Államokban, Kínában és Latin-Amerikában.
A legfoltosabb piacán, Kínában a Volkswagennek 24,5 százalékkal sikerült növelnie autóeladásait, amelyek száma 2,81 millióra nőtt. A növekedés nagyobb volt, mint az egész kínai autópiacé.
Az Egyesült Államokban a konszern 35 százalékkal tudta tavaly növelnie az eladásait - tette hozzá Winterkorn. Európában viszont az eladások stabilak maradtak, annak ellenére is, hogy az eladások Nyugat-Európában – Németország kivételével – 6,5 százalékkal visszaestek. Winterkorn a jövőbeni helyzetalakulást illetően viszonylag bizakodónak mutatkozott. Az autóipar ugyanis olyan ágazat, amely a világon növekedést képes elkönyvelni - fejtegette.
"A Volkswagen száz százalékban a növekedésre koncentrál" - mondta a konszern elnöke vasárnap este Detroitban az autószalon megnyitásának előestéjén.
Martin Winterkorn szavaival az elért eredmény is azt igazolja, hogy az autógyár megteremtette "a világpiaci vezető szerep megszerzéséhez szükséges előfeltételeket".
A konszern elnöke 2018-ig a világ legnagyobb autógyártójává tervezi felfejleszteni a Volkswagent évi több mint tízmillió jármű eladásával. Tavaly azonban még meg kellett elégednie a második hellyel: a Toyota, a világ legnagyobb autógyára 2012-ben 9,7 millió autót értékesített, 22 százalékkal többet, mint a természeti katasztrófa által sújtott 2011-es évben.
A konszern elnöke bejelentette egy kifejezetten az amerikai piacra szánt nagy terepjáró modell kifejlesztését, amelynek tanulmánytervét hétfőn mutatják be a detroiti autószalonon. Bejelentette egyúttal azt is, hogy bővíteni tervezik a 2011-ben megnyitott amerikai üzem termelési kapacitását is.
Kínában tavaly a Volkswagen 25 százalékkal több, 2,8 millió autót adott el. Dél-Amerikában a konszern nyolc százalékkal növelte eladásait és átlépte az egymilliós értékesítési számot.
Európában a Volkswagen eladásai 0,3 százalékkal csökkentek tavaly. Növekedést a konszern csak a német és az oroszországi piacon tudott elérni. Christian Klingler értékesítési igazgató szerint a nyugat-európai piacon 2013-ban további visszaesésre lehet számítani, és nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy az idén a németországi értékesítések is csökkenhetnek.