Ötmilliárdos Continental-beruházás Veszprémben
A pályázat négy új gyártósor gépbeszerzéseit, a kiszolgáló területeken a kapacitásbővítés miatt fellépő egyéb eszközigények kielégítését, infrastrukturális fejlesztést, valamint a félautomata gyártósorokhoz közvetlenül kapcsolódó létszámbővítést tartalmazza, futamideje 2012 júliusától 2014 júniusáig tart.
A két évig tartó és csaknem 5 milliárd forintos beruházás sorozat révén 260 új munkahely létesül Veszprémben, ahol tavaly júliusban avatták fel a Continental Automotive Hungary új, hozzávetőlegesen 1500 négyzetméteres gyártócsarnokát és egy ugyanekkora raktárat. A járműelektronikai cég – illetve jogelődje, a Continental Teves Kft. – 512 millió forint uniós támogatást nyert a "Magas foglalkoztatási hatású projektek komplex támogatása” című pályázati kiíráson az Új Széchenyi Terv keretében. A több mint 2,8 milliárd forintos költségvetésű beruházás során összesen 12 alváz- és nyomatékszenzor-gyártó berendezést telepítettek menetstabilizálók számára.
Az új üzem révén 152 mérnököt illetve szakmunkást vehettek fel. Így a veszprémi vállalat alkalmazotti létszáma meghaladja az 1400 főt és a cég a tervek szerint ebben az évben már 40 millió különféle elektronikai alkatrészt szállíthat megrendelőinek társaság a 2011-es 30,8 millió darab után.
Tavalyelőtt tulajdonképpen két beruházás indult a veszprémi telephelyen, amelyek együttes költsége meghaladja a 3,7 milliárd forintot. Az első, az elmúlt nyáron befejezett üzembővítés volt, a másik, 942 millió forintos projekt során pedig bővítik a társaság kutató-fejlesztő kapacitását, így a következő három évben további 58 fejlesztőmérnököt vehetnek föl. A több mint 1400 fős vállalatnál 270 fejlesztőmérnök dolgozik a 2001-ben átadott, és 2009-ben egy 1500 négyzetméteres szárnnyal bővített szoftverfejlesztő központban az elektronikus vezérlésű fékrendszerek – ABS, ESC – és azok komponenseinek fejlesztésén, tesztelésén.
Az 1993-ban alapított társaság 2009-ben 3,74 millió euróból több mint egy kilométeres – különféle tapadású útfelületekből, valamint egy egyenetlen felületű pályaszakaszból álló – teszt pályát épített a blokkolásgátló (ABS), valamint elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszerek vizsgálatához.