BUX 43,528.08
+1.15%
BUMIX 3,814.2
+0.49%
CETOP20 1,856.7
-0.27%
OTP 9,212
+2.63%
KPACK 3,100
0.00%
+3.06%
+1.90%
+1.16%
+0.98%
ZWACK 17,250
-1.43%
0.00%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,125
-0.44%
-1.42%
+0.31%
0.00%
-1.42%
-1.31%
+2.89%
0.00%
0.00%
-0.06%
OTT1 149.2
0.00%
+3.21%
MOL 2,916
+1.04%
+0.39%
ALTEO 3,020
+2.37%
0.00%
+0.78%
0.00%
0.00%
+0.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.74%
+1.65%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+3.42%
-0.41%
-1.96%
0.00%
+1.13%
+4.63%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
-1.40%
NAP 1,200
+0.84%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Netbook és gyerekülés a sláger az online plázában

A legtöbben netbookot, gyerekülést és szőnyeget kerestek az első negyedévben a Grando online bevásárlóközpontban. Néhány nagy üzletet is megkötöttek a felhasználók, egy Sony HD kameráért például közel egymilliót fizettek, míg egy Dell laptopért félmilliót adott az új tulajdonos.

Magyarország legnagyobb online plázája összegezte, milyen módon változott a vásárlói érdeklődés 2012 első negyedéve, és az idei első három hónap között. Míg tavaly a kanapé, a kávéfőző és a lökhárító hármasa volt a legkeresettebb, addig az idén a netbook, a gyerekülés, és a szőnyeg tarolt. Az autós társadalom hűséges maradt a Grando-hoz: a lökhárító három helyet lecsúszva, még most is a hatodik a toplistán, a kipufogó pedig feljött a tizedikről a hatodik pozícióba.

Bár a legtöbb grandós tranzakciót még mindig Pest megyéből indítják, előretörtek a szabolcsiak és a csongrádiak is. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is nyolcvan százalékos a siker a tavalyi első negyedévhez képest. Sokkal gyakrabban shoppingoltak január és március között a Hajdú-Bihar, a BAZ és a Győr-Moson-Soproni megyei grandósok is. Mindez azt bizonyítja, hogy a vidéki netezők hatalmas potenciált jelentenek az e-kereskedelemben. Olyannyira, hogy a Grando-n a vásárlók immár 70 százaléka nem fővárosi.

2012-ben a Grando-n eladott legdrágább termék egy Sony HD kamera volt, amelyért közel egymillió forintot fizetett a tulajdonosa. Ezt egy félmilliós Dell márkájú laptop és egy központifűtéses kandallókályha követte.

Az egyedi vásárlások száma nagyjából 60 százalékkal emelkedett, s ma már csaknem kétmillió termékből válogathatnak az online plázában. „A tavalyi év is jól példázta a szezonális termékek sikerességét, így most is komoly reményeket fűzünk a jó időhöz, és a nyárkezdethez, amely elsősorban a mobil medencék, a kerti trambulinok, és természetesen a légkondícionálók eladásaira lehet hatással” – mondta Orova Balázs, az online plázát üzemeltető allegroup.hu Kft. B2C üzletágigazgatója. „A szezonális termékek mellett egyre nagyobb teret nyer a divat irányvonal is, folyamatosan nő az új ruházati márkák száma is a Grando-n” - tette hozzá a szakember.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek