BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túltesz a hagyományos kabriókon

Bár kétségtelen, hogy a tető eltűnik a fejünk fölül, mégse mondanám igazi kabriónak a DS3-ast, ugyanis az oszlopok és a keret is fixen marad, csupán a vászontető csúszik hátra. Vagyis a hajborzolós kabriózás biztosan elmarad, cserében kiváló szélvédelemmel szerez jó pontokat az autó. A 16 másodperc alatt lenyíló vászontetőt 120 km/órás sebességig nyitható-zárható, erre egyetlen hagyományos kabrió sem képes. A tető egyébként a nyitási folyamat közben bármikor megállítható, de van fix hátsó ablakos és teljesen nyitott üzemmód is - utóbbi esetben a kilátás erősen korlátozott hátrafelé, az összehajtogatott tetőt látjuk a visszapillantóban.

Mivel a nyitott DS3-as csak 25 kilogrammal nehezebb a bázismodellnél, nem borult fel az autó súlyeloszlása. A Cabrio ugyanolyan agilis, a direkt kormány és a végletekig stabil futómű miatt szerpentinek sem fognak ki rajta. A 155 lóerős, 1,6-os benzines turbómotorral garantált a széles mosoly. A BMW-vel fejlesztett gépezet alacsony fordulaton sem tétlenkedik, s ha rendesen rálépünk a gázra, 7,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a 1156 kg-os testet. Valószínűleg a Cabrio esetében is a combosabb motorok lesznek kelendők.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.