A tavalyi év egyik nyertese az alkoholmentes italok kategóriájában a szörp - főként kiadósságának és kedvező árának köszönhetően. A vízzel hígítható sűrítmények fogyasztása a gyümölcslevekkel, szénsavas üdítőkkel és jeges teákkal összevetésben növekedni tudott 2012-ben, hiszen 2011-hez képest mintegy 4 százalékkal több háztartás vásárolta és a korábbiaknál nagyobb mennyiségben is a kategóriát. Az elmúlt évben minden második háztartás kosarába került szörp, közöttük átlagon felüli arányban megtalálhatók a legalább háromfős, a gyermekes, az idősebb, illetve az átlag feletti jövedelemmel rendelkező háztartások. Szörpöt egy évben átlagosan hét alkalommal, azaz közel kéthavonta vesz egy család.
Veszített ugyanakkor forgalmából a gyümölcslé kategória úgy értékben, mind mennyiségben; azaz kevesebben vásároltak ritkábban és egyszerre kevesebbet. A gyümölcslevek vásárlói bázisa tavaly mintegy 3 százalékkal zsugorodott: tízből nyolc háztartás tartott ki a rostos üdítőital mellett. Gyümölcslevet átlagosan havonta egyszer vásárolnak a háztartások, viszont a vásárlási alkalmak száma több mint egytizedével megcsappant, derül ki a kutatásból.
A szénsavas üdítőitalok fogyasztása tavaly közel egytizedével szűkült 2011-hez képest, bár a vásárló háztartások aránya gyakorlatilag változatlanul tízből nyolc. A piac csökkenésének hátterében elsősorban a vásárlási gyakoriság visszaesése áll: évi mintegy 19 alkalom helyett tavaly 17 alkalommal került egy átlagos vásárló háztartás kosarába szénsavas üdítő. Ugyanakkor itt érdemes megemlíteni a tényt, miszerint a szénsavas üdítőitalok immár új versenytársaként tarthatók számon az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ízesített sörök.
A jeges teáknak sikerült mennyiségi forgalmukat megőrizni és értékben növekedést elérni. Ez köszönhető annak, hogy vásárlói bázisuk gyakorlatilag állandó maradt és a tavalyi évben is változatlanul mintegy 8 alkalommal vásárolt egy-egy háztartás jeges teát.