Ami a gépeket illeti: nemrég a legnagyobb kínai-magyar hitelszerződést kötötte meg a cég a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bank (ICBC) lízing cégével nyolc új Airbus A320 típusú repülőgép vásárlására. A 180 üléses repülőgépeket a tervek szerint 2013-ban és 2014-ben szállítják le, értékük listaáron több mint 700 millió dollár, mintegy 158 milliárd forint. A pekingi üzlet megkötésénél Szijjártó Péter kormánybiztos bábáskodott, a mostani átadón pedig Németh Lászlóné fejlesztési miniszter képviselte a kormányt. A gyümölcsöző kapcsolatot jól érzékeltetik a miniszter szavai is, mely szerint „úgy tekintenek a Wizz Airre, mint Magyarország sikerének előmozdítójára”. Németh Lászlóné a szimulátort is kipróbálta, ami a pilóták adott géptípusra szóló repülési engedélyének (szakszolgálati engedély) kiadásához és a rendszeres hatósági ellenőrző vizsgák megújításához szükséges.
A Malév pilóták azonban már messze járnak. A HUNALPA Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete szerint viszont kontrollálhatatlan folyamat lett a felszámolásból. Demeter Csaba, a szervezet elnöke lapunknak elmondta: a volt malévosok teljes követelése 12,1 milliárd forint, ebből az elismert igény 9,7 milliárd, a ténylegesen kifizetett pénz pedig 0,9 milliárd volt októberben. „A 205 pilóta közül mintegy 120-130 ember talált új állást Törökországtól Indonéziáig” – fogalmazott. Az NFM elvileg még most is keres egy tőkeerős, a nemzeti érdekekkel összeegyeztethető, átgondolt stratégiával rendelkező szakmai befektetőt egy új légitársaság létrehozásához és működtetéséhez, de ez „a világgazdaság és a légiközlekedési ágazat jelenlegi helyzetében különösen időigényes és rendkívül összetett feladat” – közölte lapunkkal korábban az NFM. Ráadásul a Malév unión kívüli repülési jogaiból a vélhetően nyereségesen üzemeltethető útvonalakat (Tel Aviv, Kijev, Moszkva, Isztambul) már megkapta a Wizz Air, amely idén már Európán kívüli desztinációkkal is bővíti kínálatát, június 17-től indítja új, bakui járatát, majd október 28-tól heti négy járata közlekedik Budapest és Dubai között.
Kevesebb kerozin, olcsóbb jegy?
A Wizz Air Magyarország átvette első üzemanyag-fogyasztást csökkentő sharklet szárnyvéggel felszerelt Airbus A320 repülőgépét is. Ezzel a második sharkletes gépeket üzemeltető légitársaság lett Kelet-Európában, mivel a Wizz Air Ukrajna 2013 márciusában elsőként vette át sharkletes gépeit. Ezzel az új géppel a Wizz Air flottájában 41 darab, az A320 gépcsaládba tartozó repülőgép teljesít szolgálatot, ez a szám a következő hetekben 43-ra nő majd az újonnan érkező repülőgépekkel. A sharklet egy új szárnyvég-technológia, amely javítja a repülőgép aerodinamikáját és jelentősen csökkenti az üzemanyag-felhasználást és a károsanyag-kibocsátást, hosszú távon akár 4 százalékkal is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.