Megállták a helyüket a magyar járműalkatrész-gyártók
Mindez azt mutatja, hogy megerősödve került ki a nyugat-európai autóipart 2009-ben sújtó recesszióból a magyar közúti járműipar. A legsúlyosabb 2009-es esztendőt a működés ésszerűsítésével sikeresen átvészelte a cégek jó része, csupán néhányat kellett felszámolni. Több tagvállalat a járműipari termeléshez más területekről érkező megbízásokat is vállalt, így kötötte le felszabadult kapacitásait.
A 210 céget – elsősorban kis- és középvállalatot – tömörítő Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége (Majosz) tagvállalatainak harmadának rendelésállománya már tavaly meghaladta a hitelválság kitörését megelőző szintet, és a többiek sem panaszkodtak. Mindez különösen annak fényében hangzik igen jól, hogy a Majosz három éve még úgy vélekedett, hogy csupán 2015-től nyújthat az ágazat a válság előtti szintet meghaladó teljesítményt.
A Majosztól kapott tájékoztatás szerint a körülbelül 100 ezer embernek munkát adó és több mint 500 céggel dolgozó ágazat adja teljes ipari termelés 19,4 és az export 20 százalékát. A HITA kiemelt célja, hogy a magyar kis és középvállalkozások minél versenyképesebben tudjanak bekapcsolódni a hazánkban gyártókapacitással rendelkező nagyvállalatok beszállítási láncába. A HITA tevékenységi körébe tartozik egyebek mellett a magyar beszállítói potenciál kiajánlása a hazánkban letelepedni szándékozó nagyvállalatok számára, valamint a hazai tulajdonú kis-és közepes vállalkozások fejlesztése a versenyképesség érdekében.
Újabb Ibiden-beruházás
A HITA által kezelt projektek között találjuk az Ibiden nemrég befejezett harmadik dunavarsányi gyárüzemcsarnokát, ahol már meg is kezdődött a próbatermelés. A tervezett újabb üzemmel együtt 104 millió euró a két üzem összértéke, és a 350 új munkahely révén 1700-ra emelkedik a létszám. Az Ibiden 2004-ben kezdte meg magyarországi működését Dunavarsányban, ahol dízel-gépjárművekbe beépítendő kerámia alapanyagú szűrő, az úgynevezett DPF gyártása érdekében üzemeltet két gyártócsarnokot és egy műszaki központot.


