A birság legnagyobb részét, 88 millió eurót, a ThyssenKrupp cégnek kell megfizetnie. A Voestalpine osztrák cég 6,4 millió euró összegű bírságot köteles fizetni, a braunschweigi Schreck-Mieves cég pedig 2 millió eurót. További öt vállalatot összesen 1,24 millió euró összegű birsággal sújtott a szövetségi kartell hivatal. A kiszabott bírságok még nem jogerősek, mert fellebbezéssel lehet velük szemben élni.
A müncheni lap szerint a cégek az utóbbi három évtizedben titokban összejátszottak más szállítókkal a sínek és váltók árainak egyeztetésére. "Az egyeztetések azt célozták, hogy a kartellben résztvevők között felosszák a versenytárgyalási ajánlatokat, illetve projekteket" - jelentette ki a német szövetségi kartellhivatal elnöke, Andreas Mundt.
Több mint száz esetben váltak közösségi közlekedési társaságok egész Németországban a kartell áldozatává. A Deutsche Bahn vasúti társaság milliós kárigényt érvényesít a kartell tagjaival szemben.
Az első eljárás során a kartellhivatal összesen 124,5 millió euró összegű bírságot szabott ki, amelyből a ThyssenKruppnak kell a legnagyobb részt fizetnie, mintegy 100 millió eurót. A Deutsche Bahn összesen akár 850 millió eurót akar behajtani - írja a Süddeutsche Zeitung - ebből a ThyssenKruppra valószínűleg mintegy 400 millió euró jutna, mert az acélkonszern állítólag a túlságosan drága síneknek több mint a felét szállította le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.