BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Frankfurtban a legkisebb magyar Opel-motor

Elsőként az Opel Adam kapja meg az új Ecotec-motorgenerációjának legkisebb tagját, az 1,0 literes, háromhengeres SIDI turbót, amely 115 lóerős teljesítménnyel kezd. Később ennél gyengébb, illetve feltöltés nélküli változata is megjelenik majd.

A teljesen alumíniumnól készült erőforrás az ígéretek szerint a legfinomabb járású háromhengeres motor lesz majd a piacon. Például a nagynyomású benzinbefecskendező rendszert is teljesen elszigetelték a hengerfejtől, hogy annak működés közben keletkező rezgései ne rontsák a járáskultúrát, amit még az olajteknőben a főtengellyel szemben forgó kiegyenlítőtengely is javít.

A jelenlegi 1,6-os, 115 lóerős szívómotorhoz képest 20 százalékkal takarékosabb az újdonság, és érdemes megjegyezni azt is, hogy a 166 Nm-es maximális nyomatékát az 1800-4700/perc közötti fordulatszám-tartományban.

Az új fejlesztésű motorral egy időben fog debütálni a 220 Nm-es maximális nyomatékra méretezett új, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó. Ennek mindössze 37 kilogramm a tömege, amely harmadával alacsonyabb a jelenlegi ötfokozatúnál, és mindössze 37,5 centi hosszú a váltó.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.