Augusztus végéig 1542 darab, 22 típusú autóbuszban és 141 darab, 6 típusú trolibuszban telepítették a Futár működéséhez szükséges fedélzeti számítógépeket, és a megállókban az utazási információkat megjelenítő kijelzőket. A próbafutásokat és a típusengedély megszerzését követően november végére 612 darab, 7 típusú villamos felszerelése kezdődik el, a munka az ősz folyamán zárulhat. A diszpécserek műholdas nyomkövető rendszerrel követik majd a járműveket, így folyamatosan szabályozhatják a felszíni járművek közlekedését, vagy épp sokkal könnyebben és gyorsabban szervezhetnek meg egy villamos- vagy metrópótlást forgalmi zavar esetén. A megbízható kommunikációt új rádiórendszer is segíti.
Készül a BKK az e-jegyrendszer bevezetésére is, az előminősítéssel kapcsolatos kéréseinkre azonban nem kaptunk választ a projektet jelentősen finanszírozó EBRD beszerzési szabályai miatt. Ez előminősítés még zajlik.
A jegyeladás és jegyellenőrzés terén pillanatnyilag például az első ajtós felszállás egyre általánosabb használata, és a nyáron bevezetett, 5/30-as napijegy számít újdonságnak a fővárosi tömegközlekedésben. Mint megtudtuk, az elsőajtós felszállás egyértelműen növeli a BKV jegyár-bevételét, de ennek számszerű mértékéről nincs adat, mert a számokban más intézkedések hatásai is érződnek. Ilyen az átszervezett, átalakított jegyellenőrzési rendszer, a fedélzeti járművezetői értékesítés és a pénztárak meghosszabbított nyitva tartási ideje. A várakozások szerint alakult, de nem számszerűsíthető annak a hatása sem, hogy mit hozott a nyár óta vásárolható, 5/30 napijegy. Egyelőre ugyanis a bevezetési időszakban járunk. Júliusban 2575 tömb, augusztusban 2118 tömb fogyott.
A 2013. májusától három lépcsőben forgalomba helyezett, 150 Mercedes busznak köszönhetően a BKV ugyanennyi korszerűtlen, gazdaságosan nem felújítható járművet tervez kivonni forgalmi állományából, összesen pedig erre az évre 210 busz leállítására készült. Egyelőre 146 busznál tart, ebből 126-ot a menetrendi csökkenés miatt vonhatott ki. A megcélzott, 120 buszt érintő leállás várhatóan a jövő év elejére csúszik a kapott tájékoztatás szerint, mert az őszi, nagyszabású villamosvágány-felújítások idején sok csuklós buszra van szükség a kieső villamosok pótlására.
Nemrég további 46 buszt is vett a BKV, ennek köszönhetően szintén nyugdíjba küldhető ugyanennyi autóbusz a legrosszabbak közül. A kivonás ütemezését a mindenkori megrendelői (BKK) elvárásoknak megfelelően alakítja a BKV.
A kivont járművek közül a még használhatókat a BKV két körös pályázaton hirdeti meg eladásra, a többit leselejtezi, majd eladja a fémhulladékként.
A közlekedési társaság autóbusz járműparkjának átlagos életkora 18,7 év volt 2013. szeptember 1-jén, a trolibuszparké pedig 20,25 év.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.