BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szárnyalhatnak az innovatív cégek

A világ leginnovatívabb vállalatai több mint 60 százalékos növekedést jósolnak maguknak a következő öt évre, ami 250 milliárd dollárt meghaladó pluszbevételt jelent számukra, a tevékenységükbe beépített innovációs módszereknek köszönhetően.

A PwC legújabb, “Breakthrough Innovation and Growth – your $500 million opportunity” című, a Világgazdasági Fórumon kiadott tanulmánya szerint közvetlen kapcsolat van a vállalatok  innovációs aktivitása és a bevételek nagymértékű növekedése között. A világ top 20 százalékába tartozó innovátorok állítják, növekedési rátájuk az elkövetkező 5 évben a globális átlag duplájára, a legkevésbé innovatív vállalatok eredményeinek háromszorosára növekszik majd.

A tanulmány szerint a vállalatok alapjaiban véve változtatják meg innovációs módszereiket napjainkban. Az innováció mint olyan, már túllépett a termékeken és szolgáltatásokon, mára már üzleti modellek, működési rendszerek és fogyasztói szokások körét is rendszeresen érinti. Ráadásul a belső és külső partnerek egyaránt elengedhetetlenné váltak az innovációs törekvések megvalósításához.

“Az innováció mindennapossá vált. Öt évvel ezelőtt szinte minden üzletágban a Kínába való terjeszkedést tartották a legerősebb növekedési lehetőségnek. Ma a vállalatok viszont az innovációban látják a legnagyobb növekedési potenciált” – mondja David Percival, a PwC globális ügyfélinnovációért felelős csoportjának vezetője.

Míg kezdetben az innovációt a fejlett országok technológiai és fogyasztói termékeket gyártó cégeinek kiváltságaként tartották számon, mostanra a vállalati növekedés kulcstényezőjévé vált, szektortól és földrajzi adottságtól függetlenül.  A tanulmányban megnevezett vezető innovátorok  a legkülönfélébb szektorok és területek szereplői, az egészségügytől kezdve az autóiparon át a pénzügyi cégekig, Indiától kezdve Hollandián keresztül egészen Brazíliáig bezárólag mindenféle céget találhatunk az élbolyban.

Rob Shelton, a PwC Globális Innovációs Stratégiai vezetője így nyilatkozott: “Az üzleti élet vezetőinek meg kell érteniük, hogy már az egész világon vannak úttörő cégek az innováció terén. A vezetőknek készen kell állniuk a versenytársak támadásainak visszaverésére.”

A tanulmány szerint a sikeres innováció alapja a jól kifejlesztett stratégia. A top innovátorok közel 80 százaléka úgy nyilatkozott, hogy cégük jól meghatározott innovációs stratégiával rendelkezik, míg a kevésbé innovatív vállalatok kevesebb mint fele válaszolt így.

A legújítóbb vállalatok az innovációt az üzleti- és menedzsmentfolyamat részének tekintik: csak minden ötödik ilyen cég válaszolta, hogy céges keretek között ezzel nem foglalkoznak hivatalosan –ez a szám a kevésbé innovatív válalatok esetében 33 százalék körüli. A legsikeresebb vállalatok vezetői állítják, több időt szánnak az innovációra, nagyobb a motivációjuk a másokkal való együttműködésre és így  nagyobb eséllyel kapnak támogatást a felsővezetéstől.

Innovációs tendenciák összehasonlítása

Az elemzés olyan alapvető különbségeket tár fel a leginkább és a legkevésbé innovatív vállalatok között, mint például:

• A leginnovatívabb vállalatok 62,2 százalékos bevételnövekedést jeleznek az elkövetkező öt évre, míg a legkevésbé újítók esetében ez az arány 20,7 százalék;
• Elemzések szerint a kombinált bevételnövekedés a következő öt évben 252 milliárd dollár lesz az innovatív vállalatok számára, a nem innovatívak esetén ez az összeg 93 milliárd dollár;
• Az innovatív vállalatok kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az innováció a gazdasági verseny szükséges velejárója; míg a kevésbé innovatív cégek csupán 19 százaléka gondolja így;
• Az újítás mellett álló vállalatok 80 százaléka rendelkezik pontosan meghatározott innovációs stratégiával; ez az arány a legkevésbé innovatívak között 47 százalék;
• Az innovációban élen járó cégek majd’ kétszer annyira hajlandóak úttörő, radikális változatatásokat eszközölni;
• A leginnovatívabb vállalatok esetében a növekedés érdekében a befektetési hajlandóság is magasabb: 13 százalék áll a kevésbé innovatív válaszadók 7 százaléka mellett;
• A leginnovatívabb vállalatok többet használják a közösségi médiát külső kapcsolatfelvétel céljából: 67 százalék  a 39 százalékkal szemben.

A leginnovatívabbak viszont kisebb arányban kezelik hivatalos keretek között az innovációs törekvéseket (21 százalék  az arányuk, míg a kevésbé innovatívak között ez az arány 32 százalék.)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.