A PwC legújabb, “Breakthrough Innovation and Growth – your $500 million opportunity” című, a Világgazdasági Fórumon kiadott tanulmánya szerint közvetlen kapcsolat van a vállalatok innovációs aktivitása és a bevételek nagymértékű növekedése között. A világ top 20 százalékába tartozó innovátorok állítják, növekedési rátájuk az elkövetkező 5 évben a globális átlag duplájára, a legkevésbé innovatív vállalatok eredményeinek háromszorosára növekszik majd.
A tanulmány szerint a vállalatok alapjaiban véve változtatják meg innovációs módszereiket napjainkban. Az innováció mint olyan, már túllépett a termékeken és szolgáltatásokon, mára már üzleti modellek, működési rendszerek és fogyasztói szokások körét is rendszeresen érinti. Ráadásul a belső és külső partnerek egyaránt elengedhetetlenné váltak az innovációs törekvések megvalósításához.
“Az innováció mindennapossá vált. Öt évvel ezelőtt szinte minden üzletágban a Kínába való terjeszkedést tartották a legerősebb növekedési lehetőségnek. Ma a vállalatok viszont az innovációban látják a legnagyobb növekedési potenciált” – mondja David Percival, a PwC globális ügyfélinnovációért felelős csoportjának vezetője.
Míg kezdetben az innovációt a fejlett országok technológiai és fogyasztói termékeket gyártó cégeinek kiváltságaként tartották számon, mostanra a vállalati növekedés kulcstényezőjévé vált, szektortól és földrajzi adottságtól függetlenül. A tanulmányban megnevezett vezető innovátorok a legkülönfélébb szektorok és területek szereplői, az egészségügytől kezdve az autóiparon át a pénzügyi cégekig, Indiától kezdve Hollandián keresztül egészen Brazíliáig bezárólag mindenféle céget találhatunk az élbolyban.
Rob Shelton, a PwC Globális Innovációs Stratégiai vezetője így nyilatkozott: “Az üzleti élet vezetőinek meg kell érteniük, hogy már az egész világon vannak úttörő cégek az innováció terén. A vezetőknek készen kell állniuk a versenytársak támadásainak visszaverésére.”
A tanulmány szerint a sikeres innováció alapja a jól kifejlesztett stratégia. A top innovátorok közel 80 százaléka úgy nyilatkozott, hogy cégük jól meghatározott innovációs stratégiával rendelkezik, míg a kevésbé innovatív vállalatok kevesebb mint fele válaszolt így.
A legújítóbb vállalatok az innovációt az üzleti- és menedzsmentfolyamat részének tekintik: csak minden ötödik ilyen cég válaszolta, hogy céges keretek között ezzel nem foglalkoznak hivatalosan –ez a szám a kevésbé innovatív válalatok esetében 33 százalék körüli. A legsikeresebb vállalatok vezetői állítják, több időt szánnak az innovációra, nagyobb a motivációjuk a másokkal való együttműködésre és így nagyobb eséllyel kapnak támogatást a felsővezetéstől.
Innovációs tendenciák összehasonlítása
Az elemzés olyan alapvető különbségeket tár fel a leginkább és a legkevésbé innovatív vállalatok között, mint például:
• A leginnovatívabb vállalatok 62,2 százalékos bevételnövekedést jeleznek az elkövetkező öt évre, míg a legkevésbé újítók esetében ez az arány 20,7 százalék;
• Elemzések szerint a kombinált bevételnövekedés a következő öt évben 252 milliárd dollár lesz az innovatív vállalatok számára, a nem innovatívak esetén ez az összeg 93 milliárd dollár;
• Az innovatív vállalatok kétharmada nyilatkozott úgy, hogy az innováció a gazdasági verseny szükséges velejárója; míg a kevésbé innovatív cégek csupán 19 százaléka gondolja így;
• Az újítás mellett álló vállalatok 80 százaléka rendelkezik pontosan meghatározott innovációs stratégiával; ez az arány a legkevésbé innovatívak között 47 százalék;
• Az innovációban élen járó cégek majd’ kétszer annyira hajlandóak úttörő, radikális változatatásokat eszközölni;
• A leginnovatívabb vállalatok esetében a növekedés érdekében a befektetési hajlandóság is magasabb: 13 százalék áll a kevésbé innovatív válaszadók 7 százaléka mellett;
• A leginnovatívabb vállalatok többet használják a közösségi médiát külső kapcsolatfelvétel céljából: 67 százalék a 39 százalékkal szemben.
A leginnovatívabbak viszont kisebb arányban kezelik hivatalos keretek között az innovációs törekvéseket (21 százalék az arányuk, míg a kevésbé innovatívak között ez az arány 32 százalék.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.