Cégvilág

Elkezdődött a Futár tesztüzeme

Hétfőn megkezdte a BKK a Futár tesztelését. Ám úgy tűnik, hogy az utasok egyelőre akkor járnak a legjobban, ha nem a kijelzőkről akarnak tájékozódni.

A BKK hétvégén közölte, hogy 10 csomóponton megkezdik a Futár tesztelését. Van olyan híradás, amely szerint üzemel is az információs rendszer. Pedig a tesztüzem nem sikerült túl jól.

A BKK most éppen a 6,7 milliárd forintból megvalósított járatinformációs rendszer segítségével a weboldalára irányítja az utasokat, hogy ott tájékozódjanak a járatok menetrendjéről.

Hónapokig azt olvashattuk, hogy rövidesen már tényleg megtudhatjuk, hogy mikor indulnak a járművek.

A Lehel téri villamosmegállóban lévő táblán a BKK őszintén beismerte: a kijelző nem üzemel.

A BKK lapunkkal közölte: "A Világgazdaság Online oldalon megjelent 7 milliárdból internetezni küldi az utasokat a BKK című cikkel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a projekt összköltségvetése 6,7 milliárd forint, megvalósítására a BKK és a BKV mintegy 4 milliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az fejlesztési forrásaiból. A cikkben sugalltakkal ellentétben a projekt összköltségvetésének töredéke csupán az utastájékoztatás. A FUTÁR egy Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer, és mint forgalomirányító rendszer jól működik, Budapest busz- és trolivonalait a diszpécserek már ezzel a rendszerrel irányítják. Cikkük címe tehát megtévesztő, a BKK és a BKV jó hírnevét sérti, ezért kérjük annak haladéktalan javítását.

A projekt bevezetéséhez kapcsolódóan a korábban telepített és üzembe helyezett közterületi kijelzők élesítése, nyilvános tesztüzeme zajlik jelenleg. A nyilvános tesztüzem lényege, hogy kiszűrjük a hibákat az előtt, hogy a teljes rendszert átvennénk a vállalkozótól és élesben elindítanánk. A teszt során a tegnapi napon a vállalkozó javításokat végzett, ezért tapasztalhatták, hogy a hétvégén bekapcsolt közterületi kijelzők leálltak. Az éles tesztüzem ideje alatt a tegnapihoz hasonlóan még várhatóak további leállások, ahogyan a külföldön működő rendszerek tesztüzeménél is voltak. Kedd reggel óta a tesztelt helyszíneken hibátlanul működnek ismét a tesztbe vont kijelzők.

Az eddigiekben a központi rendszer és a kijelzők közötti adatkapcsolat stabilitását teszteltük, ezt a kijelzők központi szoftverben összeállított különböző feliratainak megjelenítése mutatta. A mostani éles teszt során a valós idejű menetrendi információk feldolgozását teszteljük valós forgalmi viszonyok között, amely az eddigi tapasztalatok szerint megbízhatóan működik, azonban a finomhangolások, esetleges rendszer-módosítások idejére a kijelzők valós idejű vezérlését lekapcsoljuk annak érdekében, hogy a beavatkozás idejére elkerüljük a téves menetrendi adatok megjelenését. Azonban minden ilyen tervszerű, rövid idejű leállás célja, hogy az időadatok megjelenítését pontosabbá, de általában a kijelzők működését is stabilabbá tegye és előkészítse a nagyobb arányú, ütemezett és végül valamennyi kijelzőre kiterjedő éles üzemet.

A BKK a rendszert még nem vette át a kivitelező Synergontól, egy ilyen komplex rendszer informatikai tesztjeinél kisebb hibák, nehézségek természetesek. A rendszert akkor vesszük át és fizetjük ki a teljes árát, ha az hibátlanul működik. Cikkük tehát éppen ezért félrevezető és a BKK jó hírnevének csorbítására alkalmas."

futár utastájékoztatás BKK
Kapcsolódó cikkek