Az elődök, melyek a márka történetének legnagyobb példányszámban értékesített típusává tették a 3-ast, összesen 3,6 millió példányban keltek el. Az új nemzedék – ahogy várható volt – a Kodo formatervezési filozófia jegyében készült, s szoros hasonlóságot mutat a középkategóriás 6-ossal. A hosszú orr és a hangsúlyos kerékjárati ívek mellett a kettős övvonal és a markáns hűtőmaszk is könnyedén felismerhetővé teszi az újdonságot, amely a Skyactiv technika súlycsökkentő megoldásainak hála, mindössze 1190 kg-ot nyom a mérlegen (benzines alapmodell).
Az elődjéhez hasonlóan 4,46 méter hosszú, ám 7 centivel nagyobb tengelytávú (2700 mm) és 10 literrel öblösebb csomagtartót (350 liter) felvonultató újdonsághoz a Mazda a városi koccanásgátlótól kezdve az adaptív fényszórón át a radaros tempomatig számos új extrát kínál. Az ötajtós ferdehátú mellett négyajtós limuzinként is készül a 3-as, a motorpalettán pedig három Skyactiv benzinmotor és egy Skyactiv dízel szerepel: előbbiek sorát a vadonatúj 1,5 literes, 100 lóerős egység nyitja, de emellett 2,0 literes egység is választható 120 vagy 165 lóerővel. A 2,2 literes dízelmotor 150 lóerős verzióban érhető el a modellhez. Utóbbihoz, illetve a 120 lóerős benzineshez hatfokozatú automata váltó is konfigurálható, egyébként minden motorhoz hatgangos manuális egység jár alapból. Az új Mazda3-asnak az indulóára 4 399 900 forint, míg a gázolajos csúcsmodellért 8 439 900 forintot kérnek.
A márka eladásai eközben igencsak jól alakulnak az európai piacon: idén eddig 61 600 új Mazdát regisztráltak, amely 6,9 százalékkal több mint a 2012-es év hasonló időszakában. Az új Mazda6-os itthon is igen sikeres, a februári piaci bevezetés óta 164 darab talált gazdára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.