BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tudni kell jól használni az adatokat

Az új technológiai megoldásoknak köszönhetően létrejövő adatmennyiség hatékony kezelése és felhasználása az egyik központi kérdése a tegnap kezdődött Internet Hungary-nek. Az okostelefonokban és az ezek által létrehozott adatok felhőalapú tárolása és feldolgozása jelentős segítség lehet az üzleti döntésekben

A digitális szolgáltatásokból származó adatok hasznosítása az egyik központi kérdés a tegnap kezdődött Internet Hungary konferencián, ahogy arra az esemény mottója, a „Fiúk az adatbányából” is utal. A magyar internetes piac legnagyobb rendezvényének első napján tartott előadásában Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az új technológiák megjelenése az okostelefonokban és az ezek által létrehozott adatok felhőalapú tárolása és feldolgozása jelentős segítség lehet az üzleti döntésekben. A cégvezető az MTI beszámolója szerint beszélt arról is, hogy az intelligens mobileszközök a beépített képességek révén komoly üzleti lehetőségeket is jelentenek, már csak azért is, mert világszerte mintegy 1,7 milliárd ember rendelkezik ilyen készülékkel. Az okosmobilok GPS-adatai alapján például nem csak a felhasználóknak nyújtható hasznos segítség az útvonaltervezéshez, de az adatokból kiolvasható vezetési szokások az Egyesült Államokban már segítik a biztosító társaságokat az egyénre szabott szerződések megkötésében is – említett egy példát Christopher Mattheisen.

Az Internet Hungary első napján számolt be a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megbízásából a PwC Magyarország által elvégzett kutatás eredményéről Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke. A tanulmány szerint minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét. A múlt évben a hazai reklámipar mérete 174 milliárd forint volt az MRSZ becslése szerint, vagyis számos áttételen keresztül 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaságnak.

A hazai digitális ipar egyes szegmensei a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére komoly növekedést tudtak produkálni. Az online reklámpiac például a 2008-as 22,2 milliárd forintról 2012-re már 35,6 milliárd forintosra bővült. Szintén látványos fejlődés ment végbe az e-kereskedelemben, a kosaras rendszerben értékesítő webáruházak bevétele az eNet Kft. adatai szerint tavaly már 177 milliárd forintos volt, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,7 százalékát jelentette. Sőt, a piackutató cég előrejelzése alapján az idén 200 milliárd forint fölött lehet a magyar internetes boltok forgalma.

A világhálós hozzáféréseket vizsgálva pedig jól látszik, hogy a növekedés motorját egyértelműen a mobilinternet adja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.