A 3-as GT (Gran Turismo) elöl főúri kényelemben részesít, a hely tágas, a berendezés abszolút prémium nívójú, a kezelhetőség a számos funkció dacára relatíve egyszerű és logikus. Az iDrive forgókapcsolóval könnyedén lehet barangolni a központi menüben, a klíma finoman, fél fokonként szabályozható, és még automata üzemmódban is állítható a befújás erőssége, anélkül, hogy azzal manuális üzemre váltanánk. Furcsa, hogy az első biztonsági övek magassága fix, ellenben a fejtámlák dőlésszöge és a combtámaszok hossza is személyre szabható – a sportülések felára 183 100 forint.
A Head Up kijelző (326 100 forint) szélvédőre vetített képe éles, tartalma szabadon konfigurálható, akár a Professional navigátor (828 600 forint) utasításai is megjeleníthetők rajta. Az ajtózseb, a kesztyűtartó, a váltókar előtti mélyedés és a könyöklő alatti rekesz is kellően nagy, az apróbb tárgyakat, palackot, telefont nem nagy kunszt elhelyezni.
A második sor az igazi meglepetés, itt egész egyszerűen gigászi a lábtér, a 3-as kombihoz képest plusz 70 mm a gyarapodás. A fejtér is bőséges, két felnőttnek igazán tágas a hátsó, de a háromfős üléspad a valóságban a magas kardánalagút miatt inkább csak elméleti lehetőség. Jó pont jár, hogy a hátsó utasoknak is jutott szellőzőrostély és hőfokszabályozó, valamint széles középső könyöklő. A csomagtér 520 literes, a fedél nyitását-zárását gyorsan dolgozó, széria elektromos mozgatás teszi könnyebbé.
A tesztelt 320d GT orrában a 184 lóerős, 2,0 literes gázolajos dolgozik. A dízel orgánuma még üzemmeleg állapotban is nyers kissé, a motor beindításakor és leállításakor jól érezhetően megrázkódik a kasztni – egy 10 millió feletti BMW-nél ez bizony csalódás. Ezeket leszámítva szinte csak dicsérni lehet: vaskos, 380 Nm-es nyomatéka minden forgalmi helyzetben kellő erőtartalékot és rugalmasságot szavatol, nyolcgangos sport automata váltója (782 000 forint) pedig példásan dolgozik. Akinek nem elég gyors a Comfort módban a váltási sebesség, válassza a Sport vagy a Sport+ üzemmódok valamelyikét – utóbbi esetén a tempomat nem használható.
Aki a spórolásra játszik, aktiválja bátran a Driving Experience kapcsolóval az Eco Pro programot: az automata hajszállal alacsonyabb fordulaton vált magasabb fokozatba, a klímaszabályozás gazdaságos üzemre áll át, a gázpedál érzékenysége pedig tompább lesz. Hatásos ösztönző, hogy a sofőr előtti kijelzőn megjelenik a spórüzemben megtakarított üzemanyaggal megtehető „grátisz” hatótáv – okos húzás, ez előbb utóbb a saját rekordunk megdöntésére fog buzdítani.
130 km/óránál 1950-es percenkénti fordulatszámon dolgozik a modern, kettős leömlésű turbódízel, mely a testes kasztni és a dinamika tükrében bagatell mennyiségű gázolajjal is beéri – a tesztfogyasztás 5,9 l/100 km volt. A kormányzás közvetlen, a tengelyek közötti súlyelosztás ideális (50:50 százalék), a klasszikus BMW értékeket tehát a 3-as GT is biztosítja. Kár, hogy a rugózás hangolását nem tolták el kissé a komfort irányába, akkor lenne ugyanis teljes a Gran Turismo hatás. A 20d kivitel alaphangon 10,5 millióba kerül, elérhető xDrive hajtással (plus 698 000 forint) is, aki pedig beéri kevesebb lőerővel (18d, 143 LE), már 9,48 millióért hazaviheti a BMW új üdvöskéjét.
• praktikum, tágas kabin
• erős, takarékos motor
Nem tetszett
• motorhang, rezonancia
• nyers rugózás
Összegzés
A 3-as GT sikeresen ötvözi a stílusos kupék és a praktikus kombik legjobb tulajdonságait. Nem lepődnék meg azon sem, ha szép számmal hódítana el BMW vevőket az egy számmal nagyobb 5-ös családtól. A 2,0 literes dízel ereje és alacsony fogyasztása elismerésre méltó, de járáskultúrája hagy némi kívánnivalót maga után.
• praktikum, tágas kabin
• erős, takarékos motor
Nem tetszett
• motorhang, rezonancia
• nyers rugózás
Összegzés
A 3-as GT sikeresen ötvözi a stílusos kupék és a praktikus kombik legjobb tulajdonságait. Nem lepődnék meg azon sem, ha szép számmal hódítana el BMW vevőket az egy számmal nagyobb 5-ös családtól. A 2,0 literes dízel ereje és alacsony fogyasztása elismerésre méltó, de járáskultúrája hagy némi kívánnivalót maga után. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.