BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamar megtelnek a gépek

Lassan az egész légi iparág kilábal a válságból, ami méginkább segítheti az egykori Malév útvonalakon is repülő Wizz Air szárnyalását

Beváltotta a Wizz Air reményeit a Malév repülési jogainak megszerzése, és ebből a hazai turizmus is profitált, amit jól mutat, hogy idén októberig az izraeli és az orosz beutazó piac növekedett a legnagyobbat. A 32, illetve a 22 százalékos bővülés többek között annak köszönhető, hogy a magyar gyökerű fapados légitársaság beindíthatta a tel-avivi és a moszkvai járatát. A Wizz Air gépei ugyanakkor Kijevbe és Bakuba is megfelelő telítettséggel repülnek. „Ezeken a viszonylag fiatal útvonalakon, mint amilyen a bakui járat is, a kihasználtság megfelel az elvárásoknak, az alacsony árak pedig megkönnyítik a gépek megtöltését” – mondta lapunknak Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője.

Hozzátette: 2014 elején új bázist nyitnak Lvovban, Ukrajnában és Craiovában, Romániában. A két új bázissal együtt 9 országban összesen 19 bázisuk lesz. Ezzel a jelentős bővüléssel egy időben a légitársaság számos új útvonalat is indít majd. Dinamikusan bővül jövőre a légitársaság flottája is: 2014-ben 11 új Airbus A320 repülőgép érkezik a céghez. Mindebből természetesen Budapest is profitál.

„A 45 Airbus A320 repülőgépből álló flottából 8 teljesít szolgálatot Budapestről jövő nyártól, ezzel a budapesti a Wizz Air legnagyobb bázisa, ami jól szemlélteti, hogy hazai légitársaságként a Wizz Air számára Magyarország kiemelt fontosságú” – fogalmazott Daniel de Carvalho. A fapados cégnek másfél év alatt sikerült megszereznie a repülési jogokat négy fontos, nem EU-s desztinációra (Kijev, Tel Aviv, Isztambul és Moszkva), ahová korábban a Malév repült és amelyek becslések szerint évente mintegy 200 ezer utast jelentenek Budapest és a magyar idegenforgalom számára. A légitársaság mára egyértelműen Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága lett, amit már a lengyelek is elismertek. A cég ugyanis elnyerte a lengyel Business Traveller magazin legjobb diszkont légitársaság díját.

„Ez a díj és a számok is azt bizonyítják, hogy a lengyel utasok elismerik munkánkat, hiszen az évek során több mint 30 millió lengyel utas választotta a Wizz Air-t – majdnem annyian, mint az ország teljes lakossága. Idén számos új útvonallal bővült a lengyelországi útvonalhálózatunk is” – mondta Daniel de Carvalho. Az is a Wizz Air kezére játszik, hogy lassan az egész iparág kilábal a válságból. A genfi székhelyű Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) becslése szerint ugyanis jövőre 19,7 milliárd dollárra nő a globális légiforgalmi iparág profitja a kerozin árának csökkenése, az utasszám bővülése és a költségcsökkentések miatt.

A nyereségbecslés felülmúlja az ágazat idei profitjára vonatkozó 12,9 milliárd dolláros előrejelzést, és több mint a duplája a tavalyi 7,4 milliárd dollárnak. Az IATA szerint idén több, mint 3 milliárd utast szállítanak a légitársaságok, ez a szám 2017-ig 31 százalékkal, 3,91 milliárdra nőhet. Ezen belül a legnagyobb mértékű bővülés, 6,3 százalék a Közel-Keleten és az ázsiai-csendes-óceáni térségben várható, míg Európában 3,9 százalékos, az Egyesült Államokban pedig csupán 3,6 százalékos növekedést prognosztizál az IATA.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.