Beváltotta a Wizz Air reményeit a Malév repülési jogainak megszerzése, és ebből a hazai turizmus is profitált, amit jól mutat, hogy idén októberig az izraeli és az orosz beutazó piac növekedett a legnagyobbat. A 32, illetve a 22 százalékos bővülés többek között annak köszönhető, hogy a magyar gyökerű fapados légitársaság beindíthatta a tel-avivi és a moszkvai járatát. A Wizz Air gépei ugyanakkor Kijevbe és Bakuba is megfelelő telítettséggel repülnek. „Ezeken a viszonylag fiatal útvonalakon, mint amilyen a bakui járat is, a kihasználtság megfelel az elvárásoknak, az alacsony árak pedig megkönnyítik a gépek megtöltését” – mondta lapunknak Daniel de Carvalho, a Wizz Air szóvivője.
Hozzátette: 2014 elején új bázist nyitnak Lvovban, Ukrajnában és Craiovában, Romániában. A két új bázissal együtt 9 országban összesen 19 bázisuk lesz. Ezzel a jelentős bővüléssel egy időben a légitársaság számos új útvonalat is indít majd. Dinamikusan bővül jövőre a légitársaság flottája is: 2014-ben 11 új Airbus A320 repülőgép érkezik a céghez. Mindebből természetesen Budapest is profitál.
„A 45 Airbus A320 repülőgépből álló flottából 8 teljesít szolgálatot Budapestről jövő nyártól, ezzel a budapesti a Wizz Air legnagyobb bázisa, ami jól szemlélteti, hogy hazai légitársaságként a Wizz Air számára Magyarország kiemelt fontosságú” – fogalmazott Daniel de Carvalho. A fapados cégnek másfél év alatt sikerült megszereznie a repülési jogokat négy fontos, nem EU-s desztinációra (Kijev, Tel Aviv, Isztambul és Moszkva), ahová korábban a Malév repült és amelyek becslések szerint évente mintegy 200 ezer utast jelentenek Budapest és a magyar idegenforgalom számára. A légitársaság mára egyértelműen Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága lett, amit már a lengyelek is elismertek. A cég ugyanis elnyerte a lengyel Business Traveller magazin legjobb diszkont légitársaság díját.
„Ez a díj és a számok is azt bizonyítják, hogy a lengyel utasok elismerik munkánkat, hiszen az évek során több mint 30 millió lengyel utas választotta a Wizz Air-t – majdnem annyian, mint az ország teljes lakossága. Idén számos új útvonallal bővült a lengyelországi útvonalhálózatunk is” – mondta Daniel de Carvalho. Az is a Wizz Air kezére játszik, hogy lassan az egész iparág kilábal a válságból. A genfi székhelyű Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) becslése szerint ugyanis jövőre 19,7 milliárd dollárra nő a globális légiforgalmi iparág profitja a kerozin árának csökkenése, az utasszám bővülése és a költségcsökkentések miatt.
A nyereségbecslés felülmúlja az ágazat idei profitjára vonatkozó 12,9 milliárd dolláros előrejelzést, és több mint a duplája a tavalyi 7,4 milliárd dollárnak. Az IATA szerint idén több, mint 3 milliárd utast szállítanak a légitársaságok, ez a szám 2017-ig 31 százalékkal, 3,91 milliárdra nőhet. Ezen belül a legnagyobb mértékű bővülés, 6,3 százalék a Közel-Keleten és az ázsiai-csendes-óceáni térségben várható, míg Európában 3,9 százalékos, az Egyesült Államokban pedig csupán 3,6 százalékos növekedést prognosztizál az IATA.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.